انتشار خاطرات شفاهی والدین شهدا در «تله‌کست ایثار» آغاز شد

رحیم نریمانی روز دوشنبه به خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا گفت:‌ موضوع ثبت و ضبط خاطرات شفاهی والدین معزز شهدا در قالب طرح سرگذشت پژوهی از سال ۱۳۹۲ در بنیاد شهید کلید خورد و ذیل این طرح مصاحبه های تصویری بسیاری تولید شد. وی افزود:‌ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت […]


رحیم نریمانی روز دوشنبه به خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا گفت:‌ موضوع ثبت و ضبط خاطرات شفاهی والدین معزز شهدا در قالب طرح سرگذشت پژوهی از سال ۱۳۹۲ در بنیاد شهید کلید خورد و ذیل این طرح مصاحبه های تصویری بسیاری تولید شد.

وی افزود:‌ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت خاطرات والدین شهدا و قرار گرفتن والدین شهدا در دوره میانسالی،  اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید در قالب توافقی که با صدا وسیما انجام داده، به خاطره نگاری والدین شهدا در قالب مصاحبه تصویری سرعت بخشیده و از نیمه دوم اردیبهشت ماه پخش این مصاحبه ها از شبکه های سراسری و استانی سیما آغاز شده است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد:‌ همکاری بنیاد شهید و صدا و سیما به این صورت است که سوژه ها و اطلاعات لازم از طریق بنیاد در اختیار تهیه کنندگان قرار گرفته و بخش تولید برعهده مراکز صدا و سیمانی استان‌ها خواهد بود. فاز بعدی این طرح پس از پایان مصاحبه با والدین شهدا، به جانبازان بالای ۷۰ درصد اختصاص دارد.

نریمانی خاطر نشان کرد: پایگاه خبری نوید شاهد نیز هم‌راستا با صدا و سیما انتشار مصاحبه تصویری والدین شهدا را آغاز کرده و از امروز دهم خرداد ماه، این مصاحبه‌ ها در سرویس «تله‌کست ایثار» قرار می گیرد.

انتشار خاطرات شفاهی والدین شهدا در «تله‌کست ایثار» آغاز شد

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام اینکه ۹۸ هزار مادر شهید و ۴۳ هزار پدر شهید در قید حیات داریم، تصریح کرد: از گذشته تاکنون ۴۰ هزار خاطره والدین معظم شهدا ثبت و ضبط شده و با توجه به کهولت سنی این عزیزان ضرورت دارد با سرعت بیشتری این طرح اجرایی شود تا از این گنجینه ارزشمند که تاریخ شفاهی انقلاب و جنگ و نیز سیره و سبک زندگی شهدا است بی بهره نباشیم.

نریمانی پیام رسانی و اطلاع رسانی خاطرات والدین معظم شهدا را جز اولویت های بنیاد برشمرد و افزود: سیاست راهبردی بنیاد به غیر از ثبت و ضبط این خاطرات، انتقال این پیام های معنوی و الگوهای زندگی به نسل های سوم و چهارم انقلاب است.

علاقه مندان برای مشاهده «خاطرات شفاهی والدین شهدا» می توانند به سایت نوید شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند.



Source link