بازپرداخت تسهیلات بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی اصفهان با بانکهاست

 محسن ایروانی روز دوشنبه پس از برگزاری کارگروه تسهیلات بانکی استان اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت :بیشترین مشکلات مطرح شده فعالان اقتصادی بر سر اختلاف مالی بین بانک ها و دریافت کننده تسهیلات و نیز نرخ‌های فراتر بانک مرکزی و مشکلات بازپرداخت مشتریان بود. وی افزود:  امکان بازپرداخت و استفاده از قانون ۷.۵ درصد بدهی توسط کارگروه […]



 محسن ایروانی روز دوشنبه پس از برگزاری کارگروه تسهیلات بانکی استان اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت :بیشترین مشکلات مطرح شده فعالان اقتصادی بر سر اختلاف مالی بین بانک ها و دریافت کننده تسهیلات و نیز نرخ‌های فراتر بانک مرکزی و مشکلات بازپرداخت مشتریان بود.

وی افزود:  امکان بازپرداخت و استفاده از قانون ۷.۵ درصد بدهی توسط کارگروه تسهیلات فراهم شد و فعالان اقتصادی می‌توانند با پرداخت بخشی از بدهی  ۶ ماه تنفس و سپس ۶۰ ماه مشمول اقساط شوند تا علاوه بر  پرداخت بدهی از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی ادامه داد: برخی دریافت کننده نرخ ارز بودند که در نوسانات ارزی مجبورند  ارز را به نرخ روز پرداخت کنند که با این شرایط حجم زیادی از واحدهای تولیدی از گردونه کار خارج می‌شدند.

ایروانی گفت: کارگروه تسهیل بر اساس اختیاراتی که دارد با بانک‌ها توافق می‌کند تا راهکاری برای متقاصیان درنظر گرفته و مدتی که تعهد دارند از تسهیلات ارزی و ریالی گرفته تا سرمایه در گردش و ثابت را تعیین تکلیف کنند.

وی اضافه کرد:  ۱۰ پرونده با حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال امروز در ستاد تسهیل مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان تاکید کرد: اجازه تعطیل و متوقف شدن واحدهای تولیدی بر سر اختلافات بانکی را نمی دهیم و هر کجا فعالان اقتصادی در نرخ سود، کارمزد و محاسبات بانکی اعتراض داشتند از طریق شورای حل اختلاف و خبرگان بانکی بررسی و بر اساس قوانین بانکی اقدام می‌کنیم.

همچینن معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در جلسه امروز کارگروه تسهیلات بانکی در مورد هر کدام از درخواست‌های فعالان بانکی ما یک مصوبه حمایتی صادر کردیم تا بانک‌ها در راستای پشتیبانی و مانع زدایی اقدام کنند.

سید حسن قاضی عسکر  افزود: کار گروه تسهیلات بانکی در واقع تسهیل کننده مشکلات بخش اقتصادی است و دست اندرکاران بانکی موارد را  بررسی  دادیم و هر کدام در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده باشند،به قوه قضایییه معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ مصوبه حمایتی به منظور حل مشکلات فعالان اقتصادی  استان اصفهان امروز به تصویب رسید.



Source link