سامانه امدادخواهی ناشنوایان یزد در حوزه اورژانس رونمایی شد

به گزارش ایرنا رییس سازمان اورژانس استان یزد در این مراسم گفت: دسترسی به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای همه افراد جامعه امری بسیار ضروری است که متأسفانه در این زمینه برخی از گروه‌های جامعه مغفول مانده اند.  دکتر احمد دهقان اظهار کرد: یکی از این گروه‌ها، افراد ناشنوا و کم شنوا هستند که به […]



به گزارش ایرنا رییس سازمان اورژانس استان یزد در این مراسم گفت: دسترسی به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای همه افراد جامعه امری بسیار ضروری است که متأسفانه در این زمینه برخی از گروه‌های جامعه مغفول مانده اند.

 دکتر احمد دهقان اظهار کرد: یکی از این گروه‌ها، افراد ناشنوا و کم شنوا هستند که به دلیل عدم امکان برقراری تماس تلفنی صوتی با مرکز پیام ۱۱۵ برای امدادخواهی دچار مشکل هستند.

رییس سازمان اورژانس استان یزد تصریح کرد: به همین دلیل سامانه امدادخواهی ناشنوایان با پیش شماره ۱۰۰۰۱۱۵۱۰۰۰۱۱۵ در نظر گرفته شده که بتوانند از طریق این شماره، امداد خواهی خود را با ارسال پیامک اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از دریافت درخواست کمک از سوی ناشنوایان ، آمبولانس توسط واحد دیسپچ برای مددجویان اعزام میگردد؛ ۱۷۹۰ شماره موبایل در سامانه امدادخواهی ناشنوایان ثبت شده و افراد ناشنوا و کم شنوا از طریق شماره های معرفی شده  توسط بهزیستی می توانند در صورت بروز فوریتهای پزشکی ، امدادخواهی خود را ثبت کنند .

رییس سازمان  اورژانس استان یزد اضافه کرد: اورژانس پیش بیمارستانی استان یزد برای رفع نیاز تمام امداد خواهان دچار معلولیت به دنبال راهکارهای عملی است تا انشاء الله هیچ گروهی در جامعه برای استفاده از خدمات رایگان اورژانس ۱۱۵ با مشکل مواجه نباشند.

استان یزد حدود ۵۰ هزار معلول دارد که ۱۴ درصد انها را کم شنوایان و ناشنوایان تشکیل می دهند.
 



Source link