استان البرز

وضعیت آلودگی هوا پس از بارندگی‌ها در البرز

مدیرکل محافظ از محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه هوای استان برای گروه‌های حساس آلوده است، گفت: نبود وزش باد مناسب و جابجایی آلاینده‌ها دلیل اصلی پایداری آلودگی هوا است.

به گزارش پارس پرس استانی، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: برنامه بازدید از واحدهای صنعتی در چارچوب حفظ محیط زیست به منظور پایش خروجی‌های هوا و آلاینده‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز بیان کرد: به منظور پایش خروجی هوای واحدهای صنعتی و تست همزمان با آزمایشگاه‌های معتمد استان کارشناسان استان از چندین واحد صنعتی بازدید کردند.

وی افزود: ایجاد تمهیدات لازم به منظور الزام واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی به مدیریت صحیح و اصولی پساب، پسماند تولیدی و همچنین کنترل آلاینده‌های هوا و … طبق ضوابط و مقررات مربوط در واحدهای صنعتی در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسؤول تصریح کرد: باوجود بارش‌های مناسبی که در شبانه روز گذشته با آن روبرو بودیم، هوای بیشتر مناطق این استان برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان‌های ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۰۲، ۱۲۴ و ۱۱۵ قرار دارد که بیانگر قرار گرفتن وضع کیفی هوای این مناطق در وضعیت هشدار است.

حکیمی با بیان اینکه نبود وزش باد مناسب و جابجایی آلاینده‌ها دلیل اصلی پایداری آلودگی هوا است، گفت: هوای شهرستان اشتهارد نیز در وضعیت قابل قبول و برروی عدد ۸۹ قرار دارد.

انتهای پیام/