استان گلستان

استان گلستان در بهره‌مندی از فاضلاب شهری رتبه آخر کشور است

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان در بهره‌مندی از فاضلاب شهری در کشور رتبه آخر را دارا بوده و طرح‌های فاضلاب در شهرهای مختلف ابتر باقی مانده است.

به گزارش پارس پرس استانی، رحمت الله نوروزی امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به برنامه نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های استان و سفر به نقاط مختلف استان برای شناخت بهتر ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و چالش‌های موجود در بخش‌های مختلف اظهار کرد: پایه اعتباری استان گلستان در بخش‌های مختلف بسیار ضعیف بوده و با توجه به اینکه قطب کشاورزی محسوب می‌شویم اما در سطح کشور رتبه ۱۴ را داریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه استان گلستان در حوزه صنعت رتبه ۲۸، گردشگری رتبه ۲۰ و در دیگر حوزه‌ها نیز به همین‌ میزان در سطح کشور عقب هستیم.

* گلستان در همه حوزه‌ها به طور میانگین در رتبه‌های نزدیک به آخر قرار دارد

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اطلاعات مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت استان گلستان در همه حوزه‌ها به طور میانگین در رتبه‌های نزدیک به آخر قرار دارد و متاسفانه ۸۰ درصد طرح های فاضلاب شهری هنوز‌مورد استفاده واقع نشده ابتر و فرسوده بوده و رتبه اخر کشوری را دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در‌ حوزه کرونا برای کشور دیده شد که تنها ۲۵ میلیون تومان از آن سهم استان گلستان بوده است.

نوروزی گفت: پیشنهاد می‌شود از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان و مدیران نخبه نقشه راه سند آمایش استان را تهیه کنیم و در این سند آمایش مسائل و مشکلات و همچنین توسعه استان دیده شود.

انتهای پیام/