بایدن ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه را اعلام کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، تصمیم ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه از حمایت کامل آمریکا برخوردار است.

به گزارش پارس پرس، به نقل از سایت خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: آمریکا دریافته که هم‌پیمانانش در اروپا هرگز نخواهند توانست به ممنوعیت واردات انرژی از روسیه بپیوندند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در پی حمله روسیه به اوکراین واردات نفت این کشور به آمریکا ممنوع می‌شود. این تصمیم باید در کنگره آمریکا به رای گذاشته و تصویب شود.

بایدن تاکید کرد که این تصمیم در «هماهنگی نزدیک» با متحدان آمریکا گرفته شده است.

وی در عین حال اذعان کرد که این موضوع برای آمریکایی‌ها به‌ویژه در پمپ بنزین‌ها هزینه‌هایی را به همراه خواهد داشت.

این اقدام در پی درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از مقامات آمریکایی و غربی برای قطع واردات صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش به انتقال سلاح و افزایش کمک‌های انسانی به اوکراین به طور هر روزه ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد، نفت روسیه مجددا هرگز به آمریکا نخواهد رسید و ما به حمایت از اوکراین و تحریم روسیه ادامه خواهیم داد.

او افزود: با طرف اروپایی درباره تحریم‌ها هماهنگ هستیم و ارسال کمک‌های تسلیحاتی نیز با هماهنگی هم‌پیمانان است. تحریم‌ها قصدش آزرده کردن رئیس‌جمهوری روسیه است.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: با طرف اروپایی درباره اعمال تحریم‌های روسیه در بخش انرژی هماهنگ هستیم. به احترام به بند پنجم منشور ناتو ادامه می‌دهیم و هرگز تجاوز به هیچ‌یک از هم‌پیمانان را نمی‌پذیریم. مانع از دسترسی روسیه به برخی بازارها خواهیم شد و و شرکت‌های بین‌المللی به خروج از روسیه ادامه خواهند داد.

وی از کنگره خواست با بسته کمک‌هایی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار به اوکراین موافقت کند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هرگز در تصرف کل اوکراین موفق نخواهد بود.

بایدن در کاخ سفید گفت: «به‌نظر می‌رسد پوتین مصمم است به راه جنایتکارانه خود بدون توجه به هزینه‌اش ادامه دهد.»

وی تاکید کرد که پوتین در حال حاضر دو میلیون اوکراینی را به پناهنده تبدیل کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت «روسیه ممکن است به پیشروی خود با بهای وحشتناک ادامه دهد؛ اما موضوعی از قبل مشخص است: اوکراین هرگز پیروزی را برای پوتین به ارمغان نمی‌آورد. پوتین ممکن است بتواند شهری را تصاحب کند؛ اما او هرگز نمی‌کند کشور را حفظ کند. و اگر ما امروز به حمله پوتین به صلح و ثبات جهانی پاسخ ندهیم، هزینه آزادی برای مردم آمریکا فردا حتی بیشتر خواهد شد.»

بایدن همچنین مقاومت مردم اوکراین در برابر تهاجم روسیه ستود و گفت: «آن‌ها با شجاعت خود، میهن‌پرستی خود، عزم سرسختانه خود برای آزاد زیستن، الهام بخش جهان شده‌اند.»