آزادکاران برتر جام تختی معرفی شدند/رقابت خونین وزن ۱۲۵ کیلوگرم

به گزارش ایرنا، چهل و یکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی و آزاد جام تختی از روز گذشته با مسابقات کشتی فرنگی آغاز و امروز با پیکارهای کشتی آزاد در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران به پایان رسید.در مباره فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم بین یدالله محبی و عباس فروتن با حساسیت زیادی روبرو بود. در […]



به گزارش ایرنا، چهل و یکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی و آزاد جام تختی از روز گذشته با مسابقات کشتی فرنگی آغاز و امروز با پیکارهای کشتی آزاد در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران به پایان رسید.
در مباره فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم بین یدالله محبی و عباس فروتن با حساسیت زیادی روبرو بود. در همان ابتدای مبارزه محبی یک امتیاز از پوین اخطار حریف بدست آورد و در ادامه ۲ کشتی‌گیر به دلیل برخوردی که داشتند به شدت مصدوم شدند. محبی از ناحیه چشم و فروتن از ناحیه سر دچار خونریزی شدند.

در این شرایط درمان فروتن کمی به طول انجامید. در این شرایط ۲ کشتی گیر با سری بانداژ شده به مصاف هم رفتند که این موضوع بر عملکرد فنی و شرایط روحی روانی ۲ نفر تاثیر گذاشت. در ادامه فروتن یک امتیاز از پوئن اخطار گرفت و همین موضوع باز هم حساسیت مبارزه را دوچندان کرد چرا که فروتن به دلیل کسب امتیاز آخر برنده مبارزه بود. در ادامه باز هم کشتی به دلیل مصدومیت فروتن قطع شد تا دوباره باز هم موفق شود ۲ امتیاز از محبی بگیرد. 
محبی که چیزی برای از دست دادن نداشت در یک صحنه اعتراض کرد که پای حریف به بیرون رفته که مورد قبول واقع نشد و فروتن با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد.
محبی در ادامه به تمام شدن مهلت ۴ دقیقه قانونی مداوای فروتن اعتراص داشت. محبی که به شدت از ناحیه چشم آسیب دیده بود حتی قصد نداشت برای کسب مدال به روی سکو برود که با پادرمیانی داود رخش خورشید یکی از مربیان تیم ملی مدال خود را دریافت کرد.
نتایج دیدارهای فینال این مسابقات به شرح زیر است:

نتایج دیدارهای فینال:
۵۷ کیلوگرم: علی قلی زادگان، برنده ۸ – نادر حاج آقا نیا ۶
۶۱ کیلوگرم: رحمان عموزاد، برنده ۳- محمد رمضان پور ۱
۶۵ کیلوگرم: ابوالفضل حاجی پور، برنده ۴- پیمان بیابانی  ۲
۷۰ کیلوگرم: محمدمهدی یگانه جعفری، برنده ۲ – فرهاد نوری ۱
۷۴ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور، برنده ۵-  جمال خدابنده لو ۱
۷۹ کیلوگرم: بهمن تیموری، برنده ۳ – حمیدرضا زرین پیکر صفر
۸۶ کیلوگرم: هادی وفائی پور، برنده ۷ – علی منصوری ۶
۹۲ کیلوگرم: ارشک محبی، برنده ۶ –  احمد بذری  ۴
۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج، برنده ۷ – دانیال شریعتی نیا صفر
۱۲۵ کیلوگرم: عباس فروتن، برنده ۵ – یداله محبی ۱



Source link