هیات رییسه کانون برگزارکننده جشنواره هه‌لپه ‌رکی بانه انتخاب شد

به گزارش ایرنا، انتخابات هیات رییسه کانون هه لپه رکی بانه عصر جمعه با حضور نماینده گروه های هه لپه رکی این شهر برگزار شد که انور نصیری، فاروق فتح الهی، فردین یار احمدی و فرهاد توکلی کاندیدای انتخابات هیات رییسه کانون هه لپه رکی بانه شدند که با هشت رای سرگروه های هه لپه رکی […]



به گزارش ایرنا، انتخابات هیات رییسه کانون هه لپه رکی بانه عصر جمعه با حضور نماینده گروه های هه لپه رکی این شهر برگزار شد که انور نصیری، فاروق فتح الهی، فردین یار احمدی و فرهاد توکلی کاندیدای انتخابات هیات رییسه کانون هه لپه رکی بانه شدند که با هشت رای سرگروه های هه لپه رکی فردین یاراحمدی، انور نصیری و فرهاد توکلی به عنوان اعضای هیات رییسه کانون هه لپه رکی بانه انتخاب شدند.

در این جلسه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه گفت: این جشنواره در دوره چهارم به صورت بین المللی برگزار می شود و تلاش می شود جشنواره هه لپه رکی در شهرهای دیگر استان و همچنین در رده کودکان و نوجوانان نیز برگزار شود.

حمیدرضا خوشبخت افزود: چهارمین جشنواره هه لپه رکی با مساعد شدن شرایط کرونا در بانه برگزار می شود و از گروه های بین المللی هه لپه رکی نیز در این جشنواره دعوت می شود.

وی با بیان اینکه باید بانه به عنوان پایتخت هنر هه لپه رکی معرفی شود اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلای برای برگزاری کارگاه های آموزشی آمادگی دارد و با گروه های که در جشنواره های کشوری شرکت می کنند همکاری می شود.

در این مراسم مجوز و فعالیت هشت گروه هه لپه رکی نیشتمان، اوین، آگرین، شله وه، به روژه، به روسکه، پی شنگ و چالاک صادر شد.کانون هه لپه رکی بانه بیش از یک هزار عضو دارد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.



Source link