ابراز نگرانی سفرای عربی در مسکو از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

  به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، در دیدار بوگدانف و سفرای کشورهای عربی در مسکو، در مورد اوضاع منطقه خاورمیانه با محوریت موضوع کاهش تنش ها در منطقه و حل و فصل اوضاع بحرانی خاورمیانه گفت و گو و تبادل نظر شد.در این دیدار موضوع حل و فصل […]



  به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، در دیدار بوگدانف و سفرای کشورهای عربی در مسکو، در مورد اوضاع منطقه خاورمیانه با محوریت موضوع کاهش تنش ها در منطقه و حل و فصل اوضاع بحرانی خاورمیانه گفت و گو و تبادل نظر شد.
در این دیدار موضوع حل و فصل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی در مرکز توجه قرار داشت.

سفرای عربی در این دیدار در مورد اقدامات اسراییل علیه ساکنان فلسطینی نور غزه و شهر قدس ابراز نگرانی کردند.
در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: شرکت کنندگان در این دیدار بر ضرورت تحکیم توافق آتش بس بین فلسطین و اسراییل و انسجام تلاش های بین المللی برای بازسازی زیرساخت های نوار غزه و کمک های انسانی فوری به ساکنان آن تاکید شد.
بوگدانف موضع روسیه مبنی بر ازسرگیری مذاکرات فلسطین و اسراییل برمبنای حقوق بین المللی به منظور حل و فصل مجموعه مسائل مربوط به تعیین موقعیت حقوقی دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ و زندگی در صلح و امنیت در کنار اسراییل را تشریح کرد.
در این دیدار بر تحکیم همکاریهای بین روسیه و اتحادیه عرب در مورد مسائل مهم منطقه تاکید شد.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید وگروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.



Source link