ادامه شرایط بحرانی کرونا در مالزی

به  گزارش ایرنا،روزنامه “استریت تایمز”  سنگاپور روز شنبه در گزارشی نوشت موارد ابتلا به  ویروس کرونا در مالزی نسبت به جمعیت، از هند پیشی گرفته است و بسیاری از بیمارستان های این کشور با کمبود تخت برای بیماران بد حال مواجه هستند و  تعداد زیادی  از بیماران در لیست انتظار برای بستری در بیمارستان بسر  می برند. ایالت […]



به  گزارش ایرنا،روزنامه “استریت تایمز”  سنگاپور روز شنبه در گزارشی نوشت موارد ابتلا به  ویروس کرونا در مالزی نسبت به جمعیت، از هند پیشی گرفته است و بسیاری از بیمارستان های این کشور با کمبود تخت برای بیماران بد حال مواجه هستند و  تعداد زیادی  از بیماران در لیست انتظار برای بستری در بیمارستان بسر  می برند.

ایالت « کداه »  در شمال مالزی، در هفته های گذشته با موج شدید کرونا مواجه شده اند و بخش  مراقبت  های ویژه  بیمارستانها از پذیرفتن بیمارانی که امید اندکی به زنده ماندن  آنها وجود دارد خودداری می کنند.

در منطقه ای مرکزی در نزدیکی پایتخت موارد استفاده از بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان تا ۱۱۳ درصد ظرفیت بالا رفته است. 

روز پنجشنبه در مالزی ۷۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند که حدود نیمی از آنها به دستگاه ونتیلاتور نیاز داشتند. 

این گزارش با اشاره به مرگ روزانه ۵۰ نفر در مالزی بر اثر کرونا اضافه می کند روز جمعه با ثبت هشت  هزار و ۲۹۰ مورد  جدید ابتلا به کرونا برای چهارمین روز متوالی تعداد مبتلایان به ۷۲ هزار و ۸۲۳ نفر رسید.

مقایسه مالزی با هند 

براساس گزارش پایگاه خبری « اور ورلد این دیتا » در یک بررسی هفت روزه ،تعداد ۲۰۵ هزار و ۱۰۰ نفر در یک میلیون نفر در مالزی به  کرونا مبتلا شده اند در حالی که این رقم در هند ۱۵۰ هزار و ۴۰۰ مورد در یک میلیون  نفر است.

براین اساس وضعیت مالزی با ۳۲ میلیون جمعیت نسبت به هند با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت از نظر شیوع کرونا بسیار وخیم تر است .

روند واکسیناسیون در مالزی 

بر پایه این گزارش، مالزی استفاده از واکسن های فایزر-بیونتک ، آسترازنکا و سینوواک را تایید کرده است . مقامات دولت مالزی پیش تر اعلام کردند که تصمیم دارند  تا پایان سال جاری دست کم ۸۰ درصد جمعیت این کشور را واکسینه کنند. با این حال تاکنون تنها ۵ درصد جمعیت این کشور دوز اول واکسن را دریافت کرده اند. 

به گزارش شبکه خبری « سی.ان.ای » سنگاپور، مالزی تمام بخش های اقتصادی و اجتماعی را با اجرای « قرنطینه کامل » در سراسر کشور تعطیل می کند.

“محی  الدین یاسین ” نخست وزیر مالزی روز  جمعه  در  بیانیه ای اعلام کرد مرحله  اول محدودیت  های کرونا از اول ژوئن /۱ خرداد  به مدت دو  هفته اجرا می شود.

در این شرایط تنها خدمات و کارهای ضروری که توسط شورای امنیت ملی این کشور تایید شود، مجوز فعالیت خواهند داشت .

در ادامه این گزارش آمده است اگر نتایج محدودیت ها در مرحله اول موفقیت آمیز باشد دولت وارد مرحله دوم  می شود .  در مرحله دوم محدودیت به مدت ۴ هفته اعمال می شود و فقط بخش های کوچک اقتصادی اجازه بازگشایی خواهد داشت.



Source link