امام جمعه شهرکرد: الگوی فتح خرمشهر در عرصه‌های مختلف کشور اجرایی شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز دوشنبه در آیین گرامی‌داشت سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ باید با ایجاد انگیزه بین مردم،‌ راه را برای حضور پُرشور و گسترده در انتخابات فراهم کرد. وی برگزاری مطلوب انتخابات را آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی دانست […]



حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز دوشنبه در آیین گرامی‌داشت سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ باید با ایجاد انگیزه بین مردم،‌ راه را برای حضور پُرشور و گسترده در انتخابات فراهم کرد.

وی برگزاری مطلوب انتخابات را آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی دانست و افزود: مردم با حضور در انتخابات سال‌جاری و انتخاب فردی اصلح، فتح خرمشهر دیگری را رقم می‌زنند.

نکونام تصریح کرد: افتخارات دفاع مقدس برگ‌های افتخار زرینی هستند که کتاب انقلاب اسلامی ایران را برای همیشه در عالم ثبت کرده‌اند.

وی یادآور شد: خاطرات دوران دفاع مقدس و مشکلات، تلخی‌ها، شیرینی‌ها و دستاوردهای این دوران باید برای نسل جوان تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در تمامی حوادث رخ داده در طول دوران حکومت جمهوری اسلامی ایران باید به‌دنبال ارزش‌ها باشیم و با شناخت همین ارزش‌ها، راه را برای آینده کشور باز کنیم.

وی گفت: در جریان فتح خرمشهر، موجی از ارزش‌ها خودنمایی می‌کند که ایرانیان آن را به رخ جهانیان کشیده و با دست خالی بزرگ‌ترین و اعجاب‌آورترین کار را انجام داده‌اند.

نکونام تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران فتح قله‌ها یکی پس از دیگری است و در تمامی این مراحل،‌ خرمشهرهای مختلف در پیش بوده است و امید، اراده، عزم راسخ و تلاش برای رفع موانع نتوانست در فتح قله‎ها بازدارنده باشد.

وی افزود: در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایران هیچگاه نباید از موانع ترسید بلکه باید در تمامی عرصه‌ها با روحیه انقلابی و جهادی حرکت و از روزمرگی فاصله گرفت.

بازپس‌گیری خرمشهر نتیجه ایستادگی جریان مقاومت در میدان نبرد بود

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر گفت: بازپس‌گیری خرمشهر،‌ نتیجه ایستادگی جریان مقاومت در میدان نبرد حق علیه باطل بود.

سردار علی‌محمد اکبری در این آیین افزود: مردم باید با حضور گسترده و پُرشور در انتخابات ۱۴۰۰ به فردی رای دهند که بتواند همچون دوران دفاع مقدس با عبور از تحریم‌ها نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کند.
وی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس افزود:‌ مردم ایران با ایستادگی در برابر زورگویی‌های استکبار جهانی توانستند خرمشهر را از دست رژیم تا دندان مسلح عراق بازپس‌گیری کنند.
اکبری به حضور ۳۵۰ رزمنده از چهارمحال و بختیاری در عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره و  تصریح کرد: این استان در عملیات بیت‌المقدس ۷۸ شهید تقدیم میهن اسلامی ایران کرد.
وی یادآور شد: دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال تجزیه منطقه استراتژیک خرمشهر و الحاق آن به عراق بودند اما رزمندگان ایرانی در شرایطی بسیار سخت توانستند خرمشهر را آزاد کنند.
اکبری تاکید کرد: فتح و بازپس‌گیری خرمشهر ضربه بسیار سنگینی بر پیکره رژیم تا دندان مسلح عراق و هم‌پیمانان شرق و غرب آن وارد و عظمت جمهوری اسلامی را به دنیا ثابت کرد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از ۳۲ عنوان کتاب در قالب کتاب صوتی، آثار شهدا و ترجمه رونمایی از تیمور همتی، حجت‌الاسلام یدالله رحمانی، شجاعت‌الله محمدی، محمد نظری، حسن رضایی، عبدالحمید فدایی، عباس بحرینی، مهدی طهماسبی، مجتبی شیروانی، فاطمه صالحی، ابراهیم رحیمی، نرگس آل‌مؤمن، وحید علی‌محمدی، مهران میرزایی و حسین گودرزی از نویسندگان، پیشکسوتان و فعالان فرهنگی حوزه دفاع مقدس و رزمندگان حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر و همچنین خانواده شهیده دکتر رضوان نورمند از شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز با گرامی‌داشت سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر گفت: به‌مناسب فتح خرمشهر، ‌۹۰ عنوان برنامه در قالب ۷۰۰ برنامه عمومی و مشارکتی در این استان از سوی ۱۰ ستاد شهرستانی اجرایی می‌شود.

سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری افزود: امروز پوشالی بودن قدرت استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و اسرائیل در برابر جریان مقاومت در میدان برای جهانیان ثابت شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: فتح خرمشهر به‌عنوان  مقاومت و ایثار ملت ایران و شکوه‌مندترین رخداد مقاومت، بصیرت، هوشمندی و تجربه موفق غلبه بر سخت‌ترین چالش‌ها است.

وی یادآور شد: بهره‌برداری از توان رسانه‌های گروهی در تبیین دوران دفاع مقدس نقش محوری و اساسی ایفا می‌کند.



Source link