انتخابات باید در عین رقابت با امنیت و سلامت برگزار شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان قزوین، افزود: دشمنان و استکبار جهانی تلاش می کنند مردم را به شرکت نکردن در انتخابات تشویق نمایند در حالیکه باید با مشارکت حداکثری وضعیت را تغییر بدهیم.قدرتی گفت: باید خود مردم به این بصیرت و […]



به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان قزوین، افزود: دشمنان و استکبار جهانی تلاش می کنند مردم را به شرکت نکردن در انتخابات تشویق نمایند در حالیکه باید با مشارکت حداکثری وضعیت را تغییر بدهیم.
قدرتی گفت: باید خود مردم به این بصیرت و آگاهی برسند که تنها با مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح می توان وضعیت کشور را تغییر داد.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم بر چالش های انتخابات فایق آییم که خوشبختانه یکی از آنها که تعیین صلاحیت کاندیداها بود انجام شد و بسیاری از هجمه و تخریب ها در فضای مجازی به پایان رسید.
قدرتی با بیان اینکه تبلیغات له یا علیه نامزدها یا شورای نگهبان از زمان امام راحل هم بود، گفت: متاسفانه این دفعه کسانی شورای نگهبان را زیر سوال می برند که جای سوال دارد درحالیکه هرکسی نظر شورای نگهبان را قبول ندارد باید طبق رویه قانونی برای اعتراض اقدام کند.
وی گفت: خوشبختانه همه کاندیداهای رد صلاحیت شده به جز یک نفر، مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت کرده اند و باید خود مردم نیز برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق های رای حضور یابند.
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: فصل الخطاب در همه منازعات باید قانون باشد و باید تلاش کنیم مرّ قانون را اجرا کنیم تا انتخاباتی قانونی و پرشور را شاهد باشیم.
در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان قزوین ۹۵۲ داوطلب در سطح ۲۸ شهر استان به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آنها زن هستند.
استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ نفر داوطلب ثبت نام کردند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورای شهر اسلامی و روستا ۲۸ خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.



Source link