اوحدی: خانواده‌های شهدا مظهر اقتدار کشور هستند

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سعید اوحدی در آیین تجلیل از ۱۷۶۸ خانواده شهید ارتش در عملیات بیت‌المقدس که روز شنبه در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در سالروز عملیات بیت‌المقدس توفیق حضور در محضر خانواده‌های معزز شهدا داریم. شاید این هم حکمت الهی […]



به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سعید اوحدی در آیین تجلیل از ۱۷۶۸ خانواده شهید ارتش در عملیات بیت‌المقدس که روز شنبه در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در سالروز عملیات بیت‌المقدس توفیق حضور در محضر خانواده‌های معزز شهدا داریم. شاید این هم حکمت الهی است که این ایام با پیروزی عظیم و تاریخی ملت فلسطین در جنگ با رژیم صهیونیستی تقارن پیدا کرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امام خمینی (ره) در زمان دفاع مقدس فرمودند که جنگ نعمت است و الان می‌بینیم که هرچه بیشتر از دفاع مقدس می‌گذرد برکات و نعمت‌های آن بیشتر نمایان می‌شود. دفاع مقدسی که پاک‌ترین انسان‌ها را در آن هدیه کردیم تا آرمان های اهل بیت(ع) احیا شود. ما ۸ سال در جنگ بودیم و ۲ سال هم طول کشید تا اُسرای ما بازگردند و در مجموع ۱۰ سال مقاومت کردیم اما عده‌ای می‌گویند چرا اینقدر روی برخی از عملیات‌ها مثل عملیات بیت‌المقدس تاکید می‌شود؟ جواب این است که عملیات بیت‌المقدس نقطه عطفی در تاریخ عملیات‌های دوران دفاع مقدس بوده است که اکنون شاهد آثار و برکات آن هستیم.

اوحدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که هرکشوری به دنبال اقتدار خودش است ادامه داد: بعضی از کشورها روی افزایش اقتدار نظامی و بعضی دیگر در کنار اقتدار نظامی روی پیشرفت در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تمرکز می‌کنند. آنچه جوهر و مبنای همه تحولات می‌شود، اقتدار معنوی است که اگر کشوری به آن دست پیدا کند نه تنها در زمینه نظامی می‌تواند مقتدر شود بلکه در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … هم می‌تواند به راحتی اقتدار پیدا کند. مبنای رسیدن به اقتدار معنوی بر اساس فرمایش معظم‌له شهدا هستند.

وی تصریح کرد: مطمئنا شهدا و خانواده‌های آنها نیازی به برگزاری چنین مراسم‌هایی ندارند و این ما هستیم که به آنها نیاز داریم. شهدا همیشه زنده هستند و نباید لحظه‌ای در این مسئله تردید کرد. خانواده‌های شهدا باید به خود افتخار کنند چون آنها مظهر اقتدار کشور هستند. شهدا ما را بشارت می‌دهند که در مسیرشان قرار بگیریم و اینگونه مراسم‌ها بستری برای رسیدن به شهدا است. اگر ما امروز این حماسه را در فلسطین می‌بینیم که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است همه اینها به برکات عملیات‌هایی چون بیت‌المقدس بوده است. کجا قبل از انقلاب اسلامی ایران، فلسطین تحولات امروز را داشت؟ این برای اولین بار است که ما شاهد چنین وحدتی بودیم.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: در سال ۱۹۶۷ رژیم صهیونیستی به همراه ۵ کشور عربی که متحد شده بودند، در ۶ روز به سرزمین‌های مسلمانان تجاوز و آنجا را غارت کردند اما در آن زمان چه قدرتی مقابل تجاوزگران قرار گرفت و امروز چه اتفاقی رخ داده است؟ امروز به برکت دفاع مقدس، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حاج‌ قاسم و حاج قاسم‌ها ۴ هزار موشک ظرف ۱۱ روز به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است. این تعداد موشک بیشتر از تعداد موشکی است که در ۵ جنگ گذشته شلیک شده بود. تکنولوژی ساخت موشک، یادگار سیدالشهدای محور مقاومت، حاج قاسم که هم مرد میدان بود و هم مرد سیاست، است.

اوحدی با اشاره به اثرگذاری بی‌بدیل عملیات بیت المقدس در ۸ سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: با عملیات‌هایی چون بیت‌المقدس بود که امیدی در جامعه اسلامی شکل گرفت و خط بطلانی بر تمام آرزوهای استکبار جهانی و ایادی دست نشانده‌اش کشیده شد. دشمن در آن زمان فقط به دنبال اشغال خاک ایران نبود، آنها قصد براندازی نظام ما را داشتند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دشمن و هم‌پیمانانش در زمان دفاع مقدس بعد از آن شکست سنگین در عملیات بیت‌المقدس دنبال کسب حداقل یک پیروزی یا انتقام سیاسی از ایران بود چون کمر دشمن در آن عملیات شکسته شد. من در زمان آزادسازی خرمشهر آنجا بودم و به یاد دارم که برای بردن اُسرا اتوبوس کم آورده بودیم. این تحقیر رژیم بعث توسط ارتشی‌های قهرمان و سرافراز جمهوری اسلامی ایران رخ داد.

اوحدی تصریح کرد: اجرای عملیات بسیار پیچیده و دقیق آبخاکی در دوران دفاع مقدس یکی دیگر از اقدامات شایان توجه ارتش اسلام بود که دشمن حتی فکرش را هم نمی‌کرد نیروهای ما بتوانند از آب عبور کنند.

وی اظهار کرد: همه دنیا بعد از آن شکست دنبال یک انتقام سیاسی از ایران بودند اما این بار هم ارتش غیور یک اتفاق بزرگ دیگر را رقم زد. روز ۳۰ تیر سال ۶۱ جنگنده‌های ایران توانستند یکی از پالایشگاه‌های عراق را نابود کند و شهید عباس دوران هم وقتی هواپیمایش را زدند با هواپیمای خود، محل برگزاری جلسه سران کشورهای غیرمتعهد را هدف قرار داد تا ماموریت خود را تمام کند و از نتایج این عملیات غرورآفرین، جابجایی این نشست از بغداد به دهلی نو بود.

معاون رییس جمهوری در ادامه خطاب به خانواده‌های معزز شهدا افزود: قدر خود را بدانید چراکه عنایت خداوند به شما بسیار ویژه است. خداوند می‌فرمایند: من شهدا را بردم و خودم هم جانشین آنها در زندگی‌شان می‌شوم. اگر کسی رضایت شهید یا خانواده او را جلب کند، رضایت من را به دست آورده و اگر کسی آنها را آزرده کند، من را آزرده کرده است.

اوحدی خاطرنشان کرد: توقع مقام معظم رهبری از ما در حال حاضر، حضور حداکثری در انتخابات است و امیدوارم بتوانیم با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو ملت ایران حماسه دیگری را رقم بزنند.



Source link