برنامه خاموشی هفته آینده مشهد اعلام شد

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این دومین هفته متوالی است که برنامه قطعی برق در شهر مشهد و خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور، به دلیل کمبود تولید برق اعمال می شود، به همین منظور و با توجه به تجربه هفته گذشته در قطعی برق، باعث […]


سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این دومین هفته متوالی است که برنامه قطعی برق در شهر مشهد و خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور، به دلیل کمبود تولید برق اعمال می شود، به همین منظور و با توجه به تجربه هفته گذشته در قطعی برق، باعث شد که برنامه ریزی قطعی برق برای هفته آینده دقیق تر صورت گرفته و انحراف آن در جدول هفته جاری به حداقل برسد.

عباس آذری افزود: با توجه به اینکه مدیریت مصرف برق در کشور به صورت سراسری از مرکز کنترل برق کشور اعلام می شود، به منظور پایداری شبکه بنا به دستور مرکز کنترل، در برخی از نقاط شهری و روستایی خاموشی های موردی و احتمالی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ دقیقه اعمال می شود.

وی بیان کرد: این جدول برابر اعلام مرکز کنترل برای حداکثر میزان صرفه جویی برق و طبق برنامه زمان بندی تهیه شده و بدیهی است در صورتی که مشترکان در مصرف برق صرفه جویی کنند، خاموشی های آدرس های مورد نظر تعدیل می شود.  

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی از شهروندان خواست با تنظیم دمای کولر روی ۲۵ درجه و کولر آبی روی دور کُند در منزل و محل کار و مدیریت مصرف برق، امکان استمرار تامین انرژی را برای همه هموطنان فراهم آورند.  

به گزارش ایرنا، قطعی برق در مشهد از اواخر هفته گذشته آغاز شده است و این خاموشی ها از روز شنبه طبق جدول زمان بندی اعلام شده از سوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد اجرا می شود.

طول شبکه برق در شهرستان مشهد ۱۷ هزار کیلومتر، تعداد ترانسفورماتورها ۱۶ هزار دستگاه، تعداد لامپها ۲۷۳ هزار عدد و مصرف لامپها ۶ هزار مگاوات ساعت است و یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک برق در مشهد وجود دارد.

برنامه خاموشی هفته آینده مشهد اعلام شد



Source link