بیشترین نوسازی بافت‌های فرسوده کشور در تهران انجام شده است

به گزارش ایرنا از اعلام شامگاه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ مهدی عبوری در سی و یکمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان تهران اظهار داشت: در شهر تهران از مجموع ۶۵ هزار هکتار تا قبل از مصوبه الحاق ۹ هزار هکتار توسط شورای شهرسازی به بافت های ناکارآمد، سه هزار و ۲۰۰ هکتار و پنج درصد […]



به گزارش ایرنا از اعلام شامگاه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ مهدی عبوری در سی و یکمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان تهران اظهار داشت: در شهر تهران از مجموع ۶۵ هزار هکتار تا قبل از مصوبه الحاق ۹ هزار هکتار توسط شورای شهرسازی به بافت های ناکارآمد، سه هزار و ۲۰۰ هکتار و پنج درصد از مساحت کل شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می دهد.

وی افزود: از این پنج درصد بیش از ۳۲۱هزار مسکن با جمعیت یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در بافت ناکارآمد قرار دارد که بر اساس قانون باید با همکاری دستگاه های عضو ستاد سالانه ۱۰ درصد از این بافت ها نوسازی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در شهر تهران  از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار واحد مسکونی نوسازی شده است که  ۴۰ درصد از بافت های فرسوده را در بر می گیرد.

عبوری افزود: به طور متوسط می توان گفت سالانه ۴ درصد نوسازی شده است و این آمار نشان می دهد که  بیشترین نوسازی در کشور در شهر تهران اتفاق افتاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۸۸ نوسازی و قانون تولید و عرضه مسکن  ۵۰ درصد از هزینه های صدور پروانه دولت را تقبل کرده و ۵۰ درصد دیگر را شهرداری تهران به عنوان اولین شهرداری در کشور با تخفیف صدرصدی پرداخت کرده است.

عبوری گفت: از ۲۵۰۰میلیارد تومانی که طی سال ها به عنوان تخفیف صدور پروانه در بافت های فرسوده پرداخت شده است بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومان آن مربوط به شهر تهران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام مسکن ملی به شرکت بازآفرینی شهری ایران تکلیف شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز به شرکت بازآفرینی شهری ایران تخصیص داده شده و ۴۰هزار فقره از تسهیلات که در شهرداری ها  تشکیل پرونده دادند و توسط اداره کل راه و شهرسازی تایید شدند، بانک مسکن پذیرش کرده است.

وی بیان کرد: اگر سازنده دارای صلاحیت ماده چهار از مجموعه بازآفرینی شهری ایران باشد ۳۰۰ میلیون تومان بابت ساخت هر واحد مسکونی تسهیلات دریافت می کند، همچنین افزایش سقف ودیعه مسکن از ۲۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان رسیده است که ۸۰ درصد هزینه این واحدهای مسکونی از سوی دولت تضمین و از طریق بانک مسکن عرضه می‌شود.



Source link