حضور حداکثری در انتخابات پایه‌های حکومت را محکم می‌کند

زین العابدین رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی است یعنی اینکه از همان ابتدای انقلاب همواره مردم در صحنه های مختلف حضور داشتند و اکنون و در این برهه زمانی انتخاب رییس جمهوری اگر مردم در صحنه حضور نیابند ، حکومت از درون […]



زین العابدین رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی است یعنی اینکه از همان ابتدای انقلاب همواره مردم در صحنه های مختلف حضور داشتند و اکنون و در این برهه زمانی انتخاب رییس جمهوری اگر مردم در صحنه حضور نیابند ، حکومت از درون تهی می شود آن هم حکومتی که پایه و اساس آن مردم هستند .

قائم مقام سابق دانشگاه پیام نور مازندران گفت : مشروعیت و مقولیت و مردمی بودن نظام به رای مردم وابسته است و کشور بدون رای مردم نمی تواند به آن مشروعیت لازم دست پیدا کند . 

وی افزود : در طول تاریخ انقلاب اسلامی مردم با حضور پای صندوق های رای سال ها در انتخاب افرادی برای مسند ریاست جمهوری ، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی روستاها و شهرها سرنوشت خود و کشور را رقم زدند و این فرمایش امام خمینی (ره) را محقق کردند که فرموده بود « میزان رای ملت است » “.

رحمانی که به خاطر شرایط تحصیل و کارهای تحقیقاتی چند سال در هندوستان فعالیت داشت ، در خصوص نگاه کشورهای دیگر به انتخابات در ایران ، گفت : در سال ۱۳۸۵ اولین نفری بودم که برای رای دادن به سفارت ایران در دهلی نو رفتم و رای دادم و پس از بیرون آمدن از حوزه رای گیری ، خبرنگار هندی از من پرسیده بود « مگر رای یک نفر شما تاثیر دارد و و انتخابات تا این اندازه در کشورتان مهم است ؟ 

او افزود : من به آن خبرنگار توضیح دادم که من یا هر فرد ایرانی دیگر با درک این مهم که حتی یک رای ما در سرنوشت خودمان و دیگر هموطنانمان تاثیر دارد و تعیین کننده راه آینده کشور است ، در انتخابات حضور می یابیم . 

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در مازندران با اظهار این که به مرور زمان و گذر تاریخ کشور و انقلاب دچار آفت هایی شده است ، گفت : عده ای سوء استفاده گر با قدرت و رانت هایی که ب دست آوردند ، فساد را رقم زدند و مردم با دیدن این فسادها و عدم برخورد شایسته با آنها دلزده شده اند ولی این دلیل نمی شود که با صندوق رای قهر کنیم . 

وی افزود : کشور ما یک کشور انقلابی و اسلامی است. همه ما باید بدانیم اگر کوچک ترین خطایی از یک فرد مسئول و منتسب به انقلاب سر بزند با ضریب نفوذ بیشتر در جامعه اثرات بدی دارد و متاسفانه سواستفاده برخی سبب شده تا دیدگاه مردم در معرض تغییر قرار بگیرد و دشمن هم از این فرصت سواستفاده می کند.

رحمانی گفت : آمریکا که همواره با دشمنی های متعدد به دنبال ضربه زدن به نظام بود ، اول با تحریم ضربه خودش را زد و اکنون نیز به دنبال آن است تا مردم با حضور کمرنگ در انتخابات ضربه بعدی خود را محکمتر بر پیکره این انقلاب وارد کند .

این فعال سیاسی به مردم توصیه کرد تا هوشیار باشند و با حضور در صحنه انتخابات  اثبات کنند برخلاف دیدگاه کشورهای مستکبر همچنان پای نظام خود ایستاده اند و با رای خود به دنبال تغییر شرایط موجود کشور خود هستند تا سکان اداره امور کشور را به دست فرد لایق و دلسوز نظام بسپرند.

 وی گفت : باید رییس جمهوری را انتخاب کنیم که در منصب های گذشته کارکرد خود را نشان داده باشد و نشان بدهد که واقعا به فکر خدمتگزاری به مردم است و کشور است. 

رحمانی افزود : مردم هم وقتی ببینند مدیری که برای خدمتگزاری  خود را آماده کرده است و مشکلات و مسائل را در قالب برنامه اجرایی اولویت بندی کرده است مطمنا در این انتخابات حضور پررنگ خواهند داشت .

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود .



Source link