سه هزار نفر بر انتخابات ریاست‌جمهوری در استان بوشهر نظارت می‌کنند

به گزارش ایرنا، خلیل رضایی روز چهارشنبه در در همایش استانی هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های ویژه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: این ناظران به عنوان نمایندگان هیات نظارت شورای نگهبان آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته‌اند و برای نظارت بر حسن اجرای قوانین و صیانت از رأی مردم به عنوان حق‌الناس آمادگی کامل دارند. […]



به گزارش ایرنا، خلیل رضایی روز چهارشنبه در در همایش استانی هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های ویژه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: این ناظران به عنوان نمایندگان هیات نظارت شورای نگهبان آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته‌اند و برای نظارت بر حسن اجرای قوانین و صیانت از رأی مردم به عنوان حق‌الناس آمادگی کامل دارند.

وی بیان کرد: نزدیک به ۸۵۰ شعبه ثابت و سیار رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری در استان بوشهر در نظر گرفته شده‌است که مسیر برخی از آنها مانند جزایر و یا مناطق عشایری به‌صورت دریایی و یا هوایی است.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: برای هر شعبه رأی بین سه تا پنج ناظر در نظر گرفته شده‌است که به‌صورت تخصصی کار نظارت را انجام می‌دهند.

رضایی گفت: اگر مردم در روزهای مانده به برگزاری انتخابات، تخلف‌های انتخاباتی دیدند می‌توانند به هیات‌های نظارت در شهرستان‌ها و یا ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی که ۲ ماه است فعال شده‌است اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

دادستان بوشهر گفت: در زمان حاضر شعبه‌های ویژه رسیدگی به تخلف‌ها و جرائم انتخاباتی در تمام شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شده‌است تا در کوتاه‌ترین زمان به تمام پرونده‌های انتخاباتی رسیدگی شود.

علی حسن پور اضافه کرد: قانون برگزاری انتخابات همه چیز را در نظر گرفته و دادگستری و دادگاه‌ها بر اساس آن به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

وی پیشگیری از تخلف را مهم دانست و آموزش و فرهنگ‌سازی رفتار انتخاباتی برای نامزدها و هواداران آن را  خواستار شد.

دادستان بوشهر گفت: نامزدها و نمایندگان آنها، مجریان و ناظران و مردم و بویژه رسانه‌ها باید با رعایت اخلاق و قوانین انتخاباتی در برگزاری بدون تخلف انتخابات نقش ایفا کنند.



Source link