شرکت در انتخابات همانند برگزاری یادواره شهدا است

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ رضا ترابی یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت یوم الله سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: انتخابات همواره حماسه سیاسی مردم ایران اسلامی بوده شرکت در آن به پاس خون شهیدان برای همه ضروری است. وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز حضور پرشور مردم را مهمترین عامل برای […]



به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ رضا ترابی یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت یوم الله سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: انتخابات همواره حماسه سیاسی مردم ایران اسلامی بوده شرکت در آن به پاس خون شهیدان برای همه ضروری است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز حضور پرشور مردم را مهمترین عامل برای تقویت پایه های نظام جمهوری اسلامی اعلام کرده اند که در این راستا تک تک افراد باید مسوولیت خود را انجام دهند.

این فرمانده جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه قبل از آزادی خرمشهر رزمندگان اسلام عملیات های موفق زیادی داشتند افزود: علیرغم این پیروزی ها و خرسندی مردم از این اتفاق ها، آزادی خونین شهر مهمترین مطالبه مردمی آن زمان بود.

سردار ترابی یادآور شد: مقاومت مردم قبل از آزادی خدمشهر و پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات آزاد سازی این شهر از مهمترین دستوردهای جنگ تحمیلی و ابراز قدرت ایران به دشمنان و متحدان رژیم بعثی بود.

در این آیین حسین جهان آراد برادر شهیدان جهان آرا نیز خاطراتی از رشادت های رزمندگان اسلام در علمیات های مختلف  مقابل ارتش رژیم بعث را بازگویی کرد.

به گزارش ایرنا، عملیات آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین حماسه های دفاع مقدس به شمار می‌رود بطوریکه می‌توان آن را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی دانست،  این پیروزی در پی عملیات بیت المقدس به وقوع پیوست و سبب باز پس‌گیری خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی شد.

این عملیات در ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی بن ابی طالب(ع)» آغاز شد و رزمندگان اسلام با عبور خود از رودخانه کارون و در سه مرحله عملیات، خرمشهر را پس از ۲۰ ماه اسارت آزاد کردند.

نیروهای ایرانی در این عملیات به دستاوردهای بزرگی دست یافتند که از آن جمله می توان به انهدام بیش از ۲ لشکر نیروی های عراقی، بازپس گیری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه، پادگان حمید و خارج کردن شهرهای اهواز- حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه عراق، تامین مرز بین المللی (حدفاصل پاسگاه طلائیه تا شلمچه) اشاره کرد. سرانجام پس از رشادت و دلاورمردی های فراوان ارتشیان و سپاهیان در ساعت ۲ بعدازظهر سوم خرداد ۱۳۶۱، خرمشهر، آزاد شد و پرچم پرافتخار ایران برفراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی ایران، سوم خرداد را به عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری کرد.



Source link