شعب ویژه جرایم انتخاباتی در مازندران تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان از تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی در استان خبر داد و افزود : انتخابات پیش رو از مهم ترین انتخابات تاریخ شکوهمند ایران اسلامی است. وی گفت : به تعبیر مقام معظم رهبری […]



به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان از تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی در استان خبر داد و افزود : انتخابات پیش رو از مهم ترین انتخابات تاریخ شکوهمند ایران اسلامی است.

وی گفت : به تعبیر مقام معظم رهبری “رای مردم حق الناس است” و به تاسی از این تعبیر بسیارمهم، دستگاه قضایی استان درصیانت از آرای مردم و پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی قاطعانه عمل خواهد کرد.
رییس کل دادگستری مازندران ابراز امیدواری کرد که « با استفاده از تجربیات سال های گذشته، انتخابات پیش رو به بهترین شکل و درکمال سلامت وقانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس وولایتمدار استان انجام شود» .
وی افزود : دستگاه قضایی در مساله انتخابات در وهله اول رویکرد پیشگیرانه دارد وسعی برآن است با اقدامات مناسب از بروز هرگونه جرائم انتخاباتی پیشگیری شود ، اما به هردلیل درصورت بروز جرائم مختلف از سوی نامزدهای انتخاباتی ، هواداران یا ناظران و مجریان،شعب ویژه درکمترین زمان وقاطعانه ودقیق به  این پرونده ها رسیدگی خواهند کرد.
اکبری حضور مسئولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران را درپیشگیری و رسیدگی به جرائم احتمالی انتخاباتی مهم توصیف کرد و گفت : رعایت کامل اصل بی طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر وجدی دستگاه های متولی در جهت جذب مشارکت حداکثری مردم ، برگزاری انتخابات سالم، بی اثرکردن خط دهی جریان های معاند و خنثی کردن عملیات روانی فضای مجازی بسیار موثر وضروری است.
رئیس کل دادگستری مازندران تبیین دقیق و روشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد فضای مجازی را درپیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم انتخاباتی مورد تاکید قرار داد و افزود : کسانی که درفضای مجازی و رسانه های مختلف با ایجاد فضای التهابی درکشور، بر خلاف اراده ملت که همان حضور پر شور در پای صندوق های رای می باشد عمل نمایند، با آنان برخورد قاطع و بازدارنده می شود. 
وی تاکید کرد : گزارش های تخلف افراد باید مستند و مستدل باشد تا با رسیدگی بهنگام، ارزش بازدارندگی آن نیز حفظ شود.
اکبری همچنین با تاکید برقانونمداری و رعایت اخلاق درتمامی مراحل انتخابات ، اظهار داشت : نامزدها و هواداران آنها نباید برای اثبات خود اقدام به تخریب و توهین و بی حرمتی به دیگران کنند بلکه همه باید به رعایت قوانین انتخابات واخلاق، فضای سالم وپرشوری جهت جذب حداکثری ومشارکت بسیار مردم فراهم نمایند.



Source link