طرح تفصیلی شهر درچه خمینی‌شهر تصویب شد

به گزارش ایرنا، طرح تفصیلی، بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، مشخص کردن نوع کاربری زمین و موقعیت و مساحت دقیق آن، وضعیت دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و روند رو به رشد توسعه شهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، […]



به گزارش ایرنا، طرح تفصیلی، بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، مشخص کردن نوع کاربری زمین و موقعیت و مساحت دقیق آن، وضعیت دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و روند رو به رشد توسعه شهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را مشخص می‌کند.

حجت الله غلامی روز یکشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون ماده پنج در استانداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز طرح تفصیلی شهر درچه پس از ابلاغ طرح جامع شهری مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

وی اظهار داشت: مهمترین رویکردها در تصویب طرح تفصیلی شهر درچه، حفظ اراضی کشاورزی، افزایش سرانه خدماتی و فضای سبز و ساماندهی به معابر شهری است.

غلامی با تاکید بر اینکه تصویب طرح تفصیلی به حل مشکلات مردم کمک بسیاری می‌کند، گفت: اجرای این طرح از بروز آسیب هایی مانند ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهر درچه به‌دلیل قرار گرفتن در جوار کلانشهر اصفهان دارای حجم زیاد ترافیک عبوری است، اضافه کرد: درچه که از توابع شهرستان خمینی شهر می‌باشد دارای تراکم جمعیت شهری زیادی است بنابراین تصویب و اجرای طرح تفصیلی به حل مسائلی مانند ترافیک کمک بسیاری می‌کند.

به گفته وی، خمینی شهر پس از تهران، پر تراکم‌ترین شهرستان کشور است.

غلامی تاکید کرد: مهمترین فواید تصویب طرح تفصیلی شهر درچه، ساماندهی مباحث ترافیکی، فضاهای خدماتی و سبز شهری و رشد و توسعه این خطه است.

شهر درچه با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان خمینی‌شهر در غرب کلانشهر اصفهان است.

این شهر در ساحل رودخانه زاینده رود و دارای زمین‌های کشاورزی است و محصول پیاز آن شهرت دارد.



Source link