فراخوان دومین داستان صوتی کیش منتشر شد

به گزارش ایرنا، آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره داستان صوتی کیش دوشنبه شب با حضور سردار عبدالله نورانی از فرماندهان دفاع مقدس، مدافعان و فاتحان خرمشهر، محسن راستان عکاس دوران دفاع مقدس و جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از فرهیختگان این جزیره برگزار شد. این جشنواره در گستره واگویه های […]


به گزارش ایرنا، آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره داستان صوتی کیش دوشنبه شب با حضور سردار عبدالله نورانی از فرماندهان دفاع مقدس، مدافعان و فاتحان خرمشهر، محسن راستان عکاس دوران دفاع مقدس و جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از فرهیختگان این جزیره برگزار شد.

این جشنواره در گستره واگویه های داستانی پنج تا ۱۵ دقیقه ای استان های جنوبی کشور شامل هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، یزد، بوشهر و فارس برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره که همزمان با برنامه شب خرمشهر برگزار شد اظهار داشت: این سازمان به دنبال بستر سازی برای اعتلای فرهنگی ایران به ویژه مناطق جنوبی کشور است و در این زمینه از تمامی ایده ها و برنامه ها استقبال می شود.

جعفر آهنگران با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان اسلام راویان اصلی تاریخ شفاهی جننگ تحمیلی هستند و به مظور حفظ دستاوردهای فرهنگی این دوران و انتقال آن به نسل های آینده از برنامه های مختلف فر هنگی در این راستا در جزیره کیش حمایت های لازم صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: معتقدیم جنگ تحمیلی همچنان رویدادی در حال جریان بوده و باید برای تداوم این مسیر تمام نهادها و دستگاه ها همگام باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزادکیش نیز در این آیین اظهار داشت: جزیره کیش در بستر فرهنگی جنوب کشور می تواند پرش های بزرگی داشته باشد و هر کدام از مناسبت های منطقه جنوب دارای خلاقیت های مختلفی در این راستا است.

فراخوان دومین داستان صوتی کیش منتشر شد

سعید پورعلی یادآور شد: دومین جشنواره داستان صوتی جزیره کیش از جمله این خلاقیت ها و ایده ها است که در ۲ سال متوالی به صورت ویژه اعتلای بستر فرهنگی جنوب کشور را در مورد هداف قرار داده است.

وی با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام از دست رژیم بعث عراق اظهار داشت: هر شخص و کشوری عزت مندی خود را مدیون فداکاری و ایثار مردمانی است که در سخت ترین زمان ها با پای مردی و از خودگدشتی این عزت را بدست اورده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس و آزادی خرمشهر از جمله این رویدادهای عزت آفرین برای ایران اسلامی است که با جانفشانی رزمندگان اسلام عزت و سربلندی را تقدیم میهن خود کرده اند.

در این آیین سردار عبدالله نورانی از فرماندهان دفاع مقدس، مدافعان و فاتحان خرمشهر و محسن راستان عکاس دوران دفاع مقدس به بازگویی خاطرات خود از اشغال تا آزادی خرمشهر پرداختند.

همچنین گشایش نمایشگاه عکس رویایت یکم با عنوان خرمشهر طلیعه مقاومت حاوی ۲۶ عکس از عکاسان بنام دوران دفاع نیز از دیگر برنامه های جنبی شب خرمشهر بود.

اختتامیه دومین جشنواره داستان صوتی کیش دی ماه سال جاری با تجلیل از سه برگزیده برتر و ۲ شایسته تقدیر بکار خود پایان می دهد و علاقه مندان به این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس http://kish-festival.com/ مراجعه کنند.



Source link