فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی در همدان ضعیف است

سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۸۰ درصد رانندگان و ۱۰ درصد سرنشینان به ویژه صندلی عقب خودروهایی که در مسیرهای برون شهری تردد دارند از کمربند ایمنی استفاده می کنند. وی اضافه کرد: عامل فوت ۱۰۰ درصد افراد هنگام واژگونی وسیله نقلیه استفاده نکردن از کمربند ایمنی […]



سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۸۰ درصد رانندگان و ۱۰ درصد سرنشینان به ویژه صندلی عقب خودروهایی که در مسیرهای برون شهری تردد دارند از کمربند ایمنی استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: عامل فوت ۱۰۰ درصد افراد هنگام واژگونی وسیله نقلیه استفاده نکردن از کمربند ایمنی و پرتاب شدن راننده یا سرنشین از شیشه به بیرون از خودرو و برخورد سر با سطح جاده است.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: از ابتدای ماه تاکنون ۲ دستگاه خودرو شامل پراید در مسیر اصله- کاج و وانت نیسان در جاده همدان- ملایر گردنه زاغه واژگون شدند که در هر ۲ سانحه به علت استفاده نکردن راننده از کمربند ایمنی جان باختند.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: برخی از رانندگان از ترس جریمه، با دیدن گشتی های پلیس راه یا رسیدن به مقر پلیس اقدام به بستن کمربند ایمنی می کنند در حالیکه این کار آنها ناشی از فقر فرهنگی و کلاه گذاشتن بر سر خودشان است.

وی اضافه کرد: برخی رانندگان نیز با نزدیک شدن به پلیس نه تنها کمربند را به صورت کامل نمی بندند بلکه آن را بین صندلی و پا قرار داده و پس از دور شدن از پلیس دوباره کمربند را بر می‌دارند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: استفاده نکردن رانندگان سواری و وانت از کمربند ایمنی و تردد افراد دارای گواهینامه اما بدون مهارت رانندگی هم اینک یکی از دغدغه های مهم پلیس است.

وی ادامه داد: بیشتر رانندگان بدون مهارت افرادی هستند که در سن بالا اقدام به دریافت گواهینامه کردند و در بیشتر مواقع به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به ویژه در پیچ ها سبب بروز سوانح می شوند.



Source link