فعال سیاسی: رقبای دولت در برخی حوزه ها خیلی بزرگنمایی کردند

سجاد صفاهانی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بخش مهمی از مشکلات در زمان دولت حسن روحانی به علت شرایط سیاسی ایجاد شد درحالی که رقبا به این موضوعات توجهی نکردند. وی با بیان اینکه همواره اتکا به درآمدهای نفتی در کشور زیاد بوده و این واقعیت انکارناپذیری است که […]



سجاد صفاهانی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بخش مهمی از مشکلات در زمان دولت حسن روحانی به علت شرایط سیاسی ایجاد شد درحالی که رقبا به این موضوعات توجهی نکردند.

وی با بیان اینکه همواره اتکا به درآمدهای نفتی در کشور زیاد بوده و این واقعیت انکارناپذیری است که یک شبه نیز حل نخواهد شد گفت: وضعیت درآمدهای نفتی و عملکردها در دولت کنونی با دولت پیشین قابل مقایسه نیست که همین موضوع مولفه بسیار مهمی در ایجاد شرایط اقتصادی به شمار می رود.

صفاهانی زاده گفت: کاهش شدید فروش نفت در این دولت به علت تحریم ها و وصول نشدن درآمدهای حاصله روی معیشت و شرایط اقتصادی بسیار اثرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: باوجود برخی انتقادها که از تیم دولت آقای روحانی وجود دارد اما یکسری شرایط جدی و تعیین کننده مانند فروش نرفتن نفت هم وجود داشت که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا سال ها اتکای کشور به درآمد نفت بوده است.

این فعال سیاسی اظهارداشت: در شرایط سخت تحریم و کاهش درآمدهای نفتی، شرایط کرونا را هم باید مورد توجه قرار داد که تاثیر مستقیم و زیادی روی معیشت و خالی شدن سفره های مردم داشت.

نقش احزاب در انتخاب دولت

دبیر حزب کارگزاران سازندگی استان کرمان در ادامه با اشاره به نظام انتخاب دولت ها در دنیا و نقش احزاب در آن تشریح کرد: در بسیاری از کشورها احزاب در شرایط سیاسی تصمیم گیر و همچنین در قبال عملکردهای دولت هایشان نیز پاسخگو هستند حال آنکه در کشور ما احزاب جایگاه لازم و در برخی مواقع پاسخگویی هم ندارند.

وی افزود: در آن کشورها احزاب برای آنکه بتوانند دوباره رای بیاورند مجبورند بر عملکرد مدیرشان اشراف و نظارت کامل داشته باشند و پاسخگو باشند درحالی که در ایران چنین نیست.

صفاهانی زاده در ادامه تصریح کرد: به طور مثال در کشور ما وقتی عملکرد آقای احمدی نژاد بویژه در دولت دومش ضعیف شد، اصولگرایان (به جای پاسخگویی) به نتیجه رسیدند که بگویند اصلا او اصولگرا نبوده است.

وی اضافه کرد: اگر احزاب به نقش و جایگاه واقعی خود برسند و انتخاب مدیران و وزیران نیز براساس فرآیندهای حزبی تعیین شود، احزاب موظف به گزارش دهی شفاف و پاسخگویی خواهند بود و نیروهای شایسته تری هم در راس امور مدیریتی قرار خواهند گرفت.

به گفته این فعال سیاسی در شرایط کنونی که در آستانه انتخاب رییس جمهوری دوره سیزدهم قرار داریم، شایسته سالاری در دولت بویژه در بخش اقتصادی بسیار اهمیت دارد تا بتوان حوزه اقتصادی مردم را تقویت کرد و تعامل داخلی نیز توسعه یابد.

صفاهانی زاده تاکید کرد: شفاف سازی امور، روندها و نحوه اداره کشور بسیار در شایسته سالاری و خروجی عملکردها موثر است.

نقش رسانه های معاند را دست کم نگیریم

دبیر حزب کارگزاران سازندگی استان کرمان در ادامه با تشریح برخی عوامل مهم مشارکت ساز در انتخابات گفت: سیاه نمایی شبکه ها و رسانه های معاند و ضد انقلاب که به طور سازمان یافته شدیدی تولید محتوا می کنند را نباید دست کم گرفت.

وی گفت: مردم ایران در طول سال های گذشته به هر نحو در مقابل تحریم ایستادند و فشار زیادی را بویژه در بخش قشر ضعیف جامعه متحمل شدند؛ اما هم اینک همین قشر ضعیف هرروز در معرض سیاه نمایی ها و تولیدمحتوای رسانه های ضدانقلاب قرار دارد.

این فعال سیاسی گفت: رسانه های معاند با تقسیم کار بین خودشان تولید محتوا در بخش های مختلف «مقایسه شرایط با قبل از انقلاب»،« مقایسه وضعیت اقتصادی» و« موضوع آزادی های اجتماعی» را با هدف سیاه نمایی در دستور کار گذاشته اند.

گشایش اقتصادی همراه با اطلاع رسانی

وی با بیان اینکه بهترین حالت در وضع کنونی گشایش اقتصادی به همراه اطلاع رسانی مناسب و فعالانه در مقابله با رسانه های معاند است اظهارداشت: حتی اگر گشایش اقتصادی مناسب هم رخ دهد اما با اطلاع رسانی موردانتظار که یاس و ناامیدی را از جامعه دور کند همراه نباشد، فایده چندانی ندارد.

صفاهانی زاده اضافه کرد: اطلاع رسانی باید به شیوه صحیح به صورت غیرمستقیم و نیز بهره گیری مناسب از شبکه های اجتماعی باشد زیرا تمرکز مردم این روزها بیشتر روی فضای مجازی در قالب گوشی های تلفن همراه است.

این فعال سیاسی با نقد برخی برنامه های صداوسیما که به زعم او یکطرفه تولید می شوند و تاثیر سوء دارند گفت: نقش صداوسیما هم موثر است اما با این وضعیت و شیوه، هرچه به شکل مستقیم بگوید مردم نتیجه را برعکس می بینند.

وی اضافه کرد: برخی اقدامات رقبای دولت و رسانه های مخالف دولت در سیاه نمایی و تخریب و نیز عملکرد ضعیف بعضی مسئولان در دوره های قبل دست به دست هم داده تا رسانه های معاند نیز بهترین سوءاستفاده را بکنند و بخواهند برای ناامیدی و دلسردی مردم برنامه ریزی کنند که اطلاع رسانی دقیق و کارشناسی به همراه رویکرد جامعه شناختی می تواند موثر باشد.

به گفته این فعال سیاسی، دولت، مجلس و سایر ارکان نظام باید برای حوزه اطلاع رسانی پای میدان بیایند و حمایت های لازم را برای خبرگزاری ها و دیگر رسانه های رسمی داخل کشور به کار گیرند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در ۲۸خردادماه جاری برگزار می شود.



Source link