مدیر موسسه حوزوی جامعه الزهرا قم معارفه شد

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این آیین طی سخنانی با اشاره به نحوه شکل گیری جامعه الزهرا اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب زنان دوشادوش مردان مبارزه می کردند و خدمات بالایی را ارائه می دادند از این رو حضرت امام (ره) فرمودند خواهران نیز مانند برادران باید حوزه علمیه داشته باشند و […]



رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این آیین طی سخنانی با اشاره به نحوه شکل گیری جامعه الزهرا اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب زنان دوشادوش مردان مبارزه می کردند و خدمات بالایی را ارائه می دادند از این رو حضرت امام (ره) فرمودند خواهران نیز مانند برادران باید حوزه علمیه داشته باشند و معلومات حوزوی آنها افزایش پیدا کند.

آیت الله مرتضی مقتدایی گفت: این نظر برای امام تقویت شد که حوزه علمیه خواهران تشکیل شود، و هیات موسسی با عضویت شخصیت‌هایی نظیر آیت الله محمد فاضل لنکرانی(ره)، آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی (ره) و آیت الله احمد جنتی را مامور کردند و جامعه الزهرا را تشکیل دادند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز چون این نهاد به دست امام راحل پیاده شده، خود را صاحب نظر می دانند و بر آن نظارت مستقیم داشتند و دارند و اعمال می کنند و ما نیز تابع نظرهای ایشان هستیم.

وی با اشاره به انتصاب یک زن به عنوان مدیر جدید جامعه الزهرا گفت: این موضوع که مسئول جامعه الزهرا یک خانم باشد، نظر رهبر معظم انقلاب  بود و ما نیز آن را پیاده و اجرا کردیم و تصمیمی که گرفته شده را هم برای پیشرفت و ارتقای حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور به فال نیک می‌گیریم.

مدیر جدید جامعه الزهرا نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا شجره مبارکی است که همزمان با انقلاب اسلامی غرض شد و تحت حمایت‌ها و رهنمودهای امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید رشد و نمو نمود.

سیده زهره برقعی افزود: جامعه الزهرا به عنوان بزرگترین موسسه آموزش دینی بانوان جهان تشیع با برخورداری از هدایت علما و فضلای متقی و دل سوز و با حضور استادان فرهیخته و پژوهشگران توانمند، مبلغان زبده، همکاران و مسئولان پر تلاش، طلبه‌های مستعد ایرانی و بین الملل و همچنین دانشگاهیان و دانش آموزان نقش بی بدیل و استثنایی را در پشتیبانی علمی و آموزشی و حضور فعال در عرصه مسائل زنان در سطح ملی و بین المللی دارد.

وی همچنین با تبیین برخی از راهبردهای جامعه الزهرا در دوره مدیریت جدید تصریح کرد: نقش بی بدیل بانوان در عرصه‌های حکمرانی به‌عنوان یک بازوی فعال و اثرگذار نظام اسلامی و ایفای نقش راهبردی در تحقق تمدن نوین اسلامی و با توجه به ماموریت‌ها و انتظارها از طلبه‌های خواهر ایجاب می کند ضمن حفظ روال حرکت فعلی با تدبیر و تکیه بر توان داخلی و همکاری مجدانه بیش از پیش تمام اعضای خانواده بزرگ جامعه الزهرا این حرکت پر شتاب تر و فزاینده تر صورت بگیرد تا شاهد شکوفایی بیشتر نتایج این شجره طیبه باشیم.

وی ادامه داد: نیازهای جامعه اسلامی و جهان اسلام در عرصه دانش‌های بنیادی و کاربردی علوم اسلامی انسانی و نقش طلبه‌ها در کنش گری‌های تبلیغی فرهنگی و سِیر تحول‌های پر شتاب مسائل حوزه دین و فرهنگ، هم افزایی و مشارکت راهبردی کلیه نهادهای حوزوی و دینی را می طلبد.

وی افزود: جامعه الزهرا در این دوره مدیریت خویش به این مهم اهتمام ویژه خواهد داشت و حُسن و گسترش تعامل‌ها را به‌ویژه با مراکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران با هدف پاسخگویی به نیازهای جهان اسلام به‌عنوان یکی از راهبردهای اساسی دنبال خواهد کرد.

برقعی بیان داشت: جهت گیری‌های جامعه الزهرا در تمام ساحت‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی، تربیتی و تبلیغی با تکیه بر سیاست گذاری‌ها و اسناد بالادستی بر مبنای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود و روندها، فرایندها و فعالیت‌ها نیز بر اساس این راهبرد اولویت بندی می شود.

در پایان این آیین که حجج اسلام محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و سید حسن ربانی خراسانی رئیس هیات امنای جامعه الزهرا نیز در آن حضور داشتند از تلاش‌های حجت الاسلام احمد دیانی و حجت الاسلام سید محمود مدنی سرپرست فعلی و مدیر سابق جامعه الزهرا قدردانی به‌عمل آمد.

سید زهره برقعی به‌عنوان نخستین بانوی مدیر جامعه الزهرا با حکم آیت الله مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران به‌این سِمت منصوب شد.



Source link