مسابقات قهرمانی دو و میدانی بانوان کشور در اراک آغاز شد

در این رقابت‌ها که به مناسبت سوم خرداد، سالروز پیروزی شکوهمند خرمشهر و گرامیداشت زنده‌یاد « ابراهیم نوح‌نژاد» برگزار می‌شود، ۲۹ تیم دو و میدانی بانوان بزرگسال کشور در قالب ۱۵۰ ورزشکار دونده حضور دارند. رقابت بانوان دونده کشور به مدت ۲ روز ( چهارم و پنجم خردادماه جاری)، در ۲۳ ماده و در پرش‌ها، […]



در این رقابت‌ها که به مناسبت سوم خرداد، سالروز پیروزی شکوهمند خرمشهر و گرامیداشت زنده‌یاد « ابراهیم نوح‌نژاد» برگزار می‌شود، ۲۹ تیم دو و میدانی بانوان بزرگسال کشور در قالب ۱۵۰ ورزشکار دونده حضور دارند.

رقابت بانوان دونده کشور به مدت ۲ روز ( چهارم و پنجم خردادماه جاری)، در ۲۳ ماده و در پرش‌ها، پرتاب‌ها ودوهای استقامت در پیست استاندارد تارتان ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک دنبال می‌شود.

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در حاشیه آغاز به کار این رقابت‌ها به ایرنا گفت: برای نخستین‌بار است که این استان میزبان مسابقات قهرمان کشوری بانوان دونده است‌.

« مهین علی‌بخشی» افزود: تدابیر لازم برای برگزاری رقابت‌ها باکیفیت بالا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: ورود تیم‌ها به اراک از روز گذشته ( دوشنبه) انجام شده و هیچ ورزشکار و دست اندرکار برگزاری، بدون تست کرونا پذیرش نشده است.

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: این استان به دلیل میزبانی مسابقات، مجوز حضور ۲ تیم در این رقابت‌ها را دارد که در این راستا هشت بانوی دونده بزرگسال از استان مرکزی با سایر رقبای میهمان رقابت می‌کنند.

علی‌بخشی اظهار داشت: ۵۰ داور قضاوت برگزاری این مسابقات را برعهده دارند که ۲۱ داور آن نیز از استان مرکزی است.

وی گفت: در پایان برگزاری هر ماده ورزشی این رقابت‌ها نفرات برتر اعلام می‌شود و آیین اختتامیه این مسابقات نیز با حضور مسئولان کشوری و استان مرکزی در عصر پنجم خردادماه در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی (ره) اراک برگزار می‌شود.

رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی مردان کشور نیز، یکم و دوم خردادماه در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی ( ره) اراک به میزبانی استان مرکزی برگزار شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.



Source link