موزه تخصصی سکه در قروه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایرنا، محمد مرادی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت :در این موزه از مسکوکات قدیمی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی ایران و سایر کشورهای دنیا که توسط مجموعه‌دار و هنرمند این شهرستان جمع‌آوری شده است به نمایش عموم گذاشته می‌شود. وی با بیان اینکه این موزه نزدیک به ۲۵۰ متر مساحت […]



به گزارش ایرنا، محمد مرادی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت :در این موزه از مسکوکات قدیمی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی ایران و سایر کشورهای دنیا که توسط مجموعه‌دار و هنرمند این شهرستان جمع‌آوری شده است به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه نزدیک به ۲۵۰ متر مساحت دارد و در صورت راه‌اندازی برای بیش از ۶ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود: ساختمان هشت ضلعی پارک رضوان در مالکیت شهرداری است و  مقدمات واگذاری این ساختمان برای راه‌اندازی و تجهیز آن توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حال پیگیری است.

رییس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قروه اظهار داشت: موزه‌ به عنوان نمایشگاهی از داشته‌های تاریخی، فرهنگی، هویتی و ادبی هر ملت، اهمیت بسزایی در ترسیم چهره ملی و بین‌المللی آن ملت دارد و می‌توان از این موزه‌ به عنوان دریچه‌ای روشن برای توسعه گردشگری فرهنگی شهرستان قروه از آن بهره برد.

مرادی با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان قروه در حوزه تاریخ و فرهنگ افزود: این موزه‌ به طور کلی به نمایش تاریخچه و اهمیت سکه در ادوار گذشته اختصاص داده خواهد شد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.



Source link