نامزدهای ریاست جمهوری وعده‌های غیرعملی ندهند

دکتر نورالله علیخانی دانش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکی از انتظارات مردم در این برهه از زمان از نامزدهای ریاست جمهوری ارائه برنامه های جامع ، قابل اجرا و واقع بینانه به عنوان راهکاری موثر و اساسی برای برون رفت از شرائط موجود مانند تحریم های ظالمانه و ریشه […]



دکتر نورالله علیخانی دانش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکی از انتظارات مردم در این برهه از زمان از نامزدهای ریاست جمهوری ارائه برنامه های جامع ، قابل اجرا و واقع بینانه به عنوان راهکاری موثر و اساسی برای برون رفت از شرائط موجود مانند تحریم های ظالمانه و ریشه کنی کرونا و حل مشکلات اقتصادی است.

وی با اظهار این که امزدهای ریاست جمهوری نباید با توسل به تخریب عملکرد دولت های گذشته در صدد جلب آرای مردم برآیند ، گفت : آنان باید با ارائه برنامه های واقع بینانه و جامع مردم را به مشارکت بالا در این دوره از انتخابات تشویق کنند.  

این دکترای علوم سیاسی اظهارداشت : انتظار مردم این است که هر نامزدی برنامه هایش را با تحلیل درست و به دور از فرافکنی و دادن آدرس غلط به مردم برای عبور از شرائط بد اقتصادی ارائه دهد و داشتن برنامه های جامع و واقع بینانه در همه بخش ها از سوی داوطلبان ریاست جمهوری در حقیقت همان واقعیت های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و  اقتصادی  طراحی شده در کشور است که برای هرکدام از آن ها داده ها و آمار دقیق و معتبر تعریف و استفاده شده است.

علیخانی افزود : این برنامه ها براساس همین واقعیت ها و داده ها قابلیت اجرایی دارد ، بنا بر این ارائه برنامه های بدون معیار و داده های آماری از سوی نامزدهای ریاست جمهوری که غیرقابل تحقق باشد نه تنها ارزش چندانی ندارد بلکه این رفتارها به نوعی عوام فریبی محسوب شده و همین رفتارها خیلی در بی اعتمادی و کاهش میزان مشارکت مردم در پای صندوق های اخذ رای تاثیر دارد .

وی توضیح داد : به عنوان مثال تحریم ها و نتایج آن بر تمامی شئون زندگی مردم یک واقعیت غیر قابل انکار است ، بنا بر این هیچ نامزدی نمی تواند ادعا کند بدون در نظر گرفتن این واقعیت برنامه اش را ارائه دهد و این برنامه می تواند شامل تبدیل تحریم ها به فرصت باشد ولی باید راه حل تبدیل این تهدید به فرصت برای مردم شرح داده شده و تبیین شود.

استاد دانشگاه فرهنگیان نوشهر سنت تبلیغات انتخاباتی با تخریب عملکرد دولت گذشته را باعث دلسردی و ناامیدی مردم دانست و تاکید کرد : واقع بینی و بیان حقایق از اصول مهمی است که توسط نامزدهای ریاست جمهوری باید مدنظر باشد چرا که باعث ایجاد امید و دلگرمی در مردم می شود.

وی گفت : واقعیت این است که زیر سئوال بردن دستاوردهای دولت قبلی و برجسته کردن نقاط ضعف و نادیده گرفتن نقاط قوت در تبلیغات انتخاباتی به دور از اخلاق است و می تواند نتیجه عکس بدهد.

علیخانی افزود : قطعا همه دولت ها در گذشته و حال دارای نقاط قوت و ضعف بودند و هستند و نامزدها باید برای رفع نقاط ضعف برنامه شفاف به مردم ارائه کنند و صرف برجسته کردن نقاط ضعف عوام فریبی و غیراخلاقی است و یک نامزد با برنامه محور و اخلاق مدار ضمن آنکه نقاط قوت دولت های گذشته را مطرح می کند ، در کنار آن برنامه های خود  را رفع نواقص و مشکلات برای رای دهندگان تبیین خواهد کرد و از این طریق تلاش می کند تا رای مردم را جلب کند.

وی افزود : موضوع مهم دیگری که نامزدها باید دز زمان تبلیغات انتخاباتی به آن بپردازند این است که برنامه ها و طرح های ارائه شده از سوی آنان جنبه عینی و قابل فهم برای عامه مردم داشته باشد ، به طوری که این برنامه ها را در دسترس همگان قرار دهند تا همه رای دهندگان بتوانند با بررسی برنامه های موجود ، برنامه بهتری را برگزینند و به آن رای دهند.                 



Source link