نشست وزیران دفاع ناتو در ۱۱ خرداد برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، جان کربی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: لوید آستین وزیر دفاع در تماس تلفنی با ینس استولتنبرگ بر حمایتش از ابتکار ناتو ۲۰۳۰ وی که هدف آن حفظ قوی نظامی اتحاد، تقویت سیاسی آن و اعطای نگاه جهان‌بینانه‌تر به آن تاکید کرد.وی ادامه داد: وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت حفظ […]



به گزارش ایرنا، جان کربی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: لوید آستین وزیر دفاع در تماس تلفنی با ینس استولتنبرگ بر حمایتش از ابتکار ناتو ۲۰۳۰ وی که هدف آن حفظ قوی نظامی اتحاد، تقویت سیاسی آن و اعطای نگاه جهان‌بینانه‌تر به آن تاکید کرد.
وی ادامه داد: وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت حفظ اعتبار بازدارندگی ناتو و آرایش دفاعی آن، سرمایه‌گذاری در توانایی دفاعی و ارتقای آمادگی اتحادیه برای مبارزه و پیروزی در صورت شکست بازدارندگی، تمرکز کرد.
سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: دو طرف همچنین درباره بازگشت از افغانستان و ماموریت ناتو در عراق تبادل نظر کردند.
کربی اظهار کرد: استولتنبرگ همچنین دیدار خود با ملکه الیزابث را یادآور شد، و اینکه او همکاری متحدان ناتو را به عنوان بخشی از رزمایش دفاع ثابت ۲۱ مشاهده کرد.
وی یادآور شد: نشست مجازی وزرای دفاع، آخرین فرصت برای مقامات ارشد دفاعی ناتو برای رایزنی، هماهنگی و تصمیم‌گیری در مورد مسائل امنیتی اتحاد، پیش از نشست سران کشورها و دولت‌های عضو ناتو در ۱۴ ژوئن است.



Source link