همتی: کاهش ارزش پول ملی به خاطر تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری بود

به گزارش ایرنا، همتی بامداد دوشنبه در شبکه جهانی جام جم افزود: برنامه من این است که به طور جدی پس از رفع تحریم‌ها، به سمت تقویت و ثبات نرخ ارز برویم. او ادامه داد: تولید حقیقی در نرخ ارز خیلی تاثیر دارد و اگر رشد اقتصادی ما بالا برود ما می توانیم بگوییم بخشی […]



به گزارش ایرنا، همتی بامداد دوشنبه در شبکه جهانی جام جم افزود: برنامه من این است که به طور جدی پس از رفع تحریم‌ها، به سمت تقویت و ثبات نرخ ارز برویم.

او ادامه داد: تولید حقیقی در نرخ ارز خیلی تاثیر دارد و اگر رشد اقتصادی ما بالا برود ما می توانیم بگوییم بخشی از تقاضا را در داخل تامین می کنیم و نیاز ما به ارز کمتر می شود.

همتی گفت: امیدوارم با سر و سامان دادن به تحریم ها، در دولت آینده من حداقل ۵ درصد رشد اقتصاد را داشته باشیم و بتوانیم تورم را در ۸ تا ۱۲ درصد کنترل کنیم.

وی در ادامه به موضوع رونق اقتصادی اشاره کرد و با بیان اینکه رونق اقتصادی هدف هر دولتی است، افزود: رونق اقتصادی و صادرات اصل مهمی است و تاثیر زیادی در رونق اقتصادی کشور دارد.

او گفت: ما می توانیم تا ۵۰ درصد صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم.

همتی در ادامه درخصوص  سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور نیز افزود: برای جذب سرمایه گذاری خارجی دو بخش داریم یکی در بخش زیرساخت ها مثل راه ها، ریل و …. و دیگری سرمایه گذاری مولد مثل حوزه کشاورزی که زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری آنها است.

او ادامه داد: همچنین آنها می توانند منابع مختلفی را به بازار سرمایه بیاورند البته در بازار سرمایه کارهایی شد که نباید می شد و من چندین بار در دولت گفتم که حمایت های بدون منطق برای رشد سریع شاخص ها آثار خوبی ندارد که همین هم شد و پیش بینی ها به تحقق پیوست.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فکر می کنم دخالت های غیرمنطقی در بورس مهمترین علت اشکالات آن بود اما من هیچ اعتقادی به دخالت ندارم و هیچ معنایی ندارد که در بازار بورس دخالت صورت بگیرد و دخالت سیاسی که اصلاً نباید رخ دهد.

وی با تاکید براینکه به بازار سرمایه اعتقاد جدی دارم و ریسکی بودن بورس از ویژگی های ذاتی بورس است، افزود: دولت من حتماً بازار سرمایه را در دستور کار خواهد داشت و هر کمکی از دستم بر می آید می کنم.

همتی گفت: من حمایت می کنم که بورس شفاف شود و این طور نباشد که یک عده بخرند و بفروشند و بیرون بروند و عده ای که به بورس ناآشنا هستند به خاطر دعوت مسئولان به بورس بروند و بعد با مشکل مواجه شوند و قطعا سرمایه گذاران بدانند که روند بازار سرمایه حتما مثبت خواهد شد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه دولت من دولت تعامل است؛ از خانه تا جهان و با تعامل بسیاری از کارها را می‌توان انجام داد، افزود: سنگینی کار را می دانم و ریاست جمهوری مسئولیت سنگینی است و با اطلاع وارد شدم و مرد میدان هستم و نگرانی ندارم چون شاهد بودم افرادی که وارد شدند پاسخگوی نیازهای مردم نیستند بنابراین وارد شدم. 

او گفت: دولت من دولت تقابل نیست و اگر نتوانم مشکلات را برطرف کنم دلایل را به مردم می گویم که چرا این اتفاق نیفتاد. 

همتی ادامه داد: تاکنون سیاست مداران ما رئیس جمهوری بودند و اقتصاددان ها را هدایت می کردند، نتیجه اش این شد که دیدیم اکنون چند دهه است که وضعیت اقتصادی نه تنها بهتر نشده است بلکه روز به روز نیز خراب تر می شود.

وی افزود: یکبار امتحان کنیم اقتصاددان ها مسئولیت اجرایی را برعهده بگیرند و سیاستمداران به حرف ما گوش بدهند تا ما بگوییم که چگونه می شود اقتصاد را اداره و همانند دیگر کشورهای دنیا تورم را کنترل کرد و مثل همه دنیا رشد اقتصادی را رقم زد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه درباره ترویج شعارهای انقلابی نیز گفت: ما اگر بخواهیم شعارهای انقلابی را ترویج کنیم خودمان باید سمبل آن باشیم و در صدور این شعارها به خارج از کشور باید ببینیم آیا آن چیزی که داریم معرفی می کنیم خودمان به آنها پایبند هستیم یا خیر؟

وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی همیشه در حمایت از محرومان پیشتاز بوده است، گفت: جمهوری اسلامی همچنین همواره پیشتاز مقاومت اسلامی است و اگر در همه زمینه ها، ما عمل کرده و شعار ندهیم همانند مقاومت حتما صادر خواهد شد.

همتی افزود: به واسطه صادرات مقاومت اسلامی، نتیجه آن این شده است که رژیم صهیونیستی هر تلاشش به شکست منجر می شود چرا که فکر مقاومت صادر شده است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین درخصوص استقلال کشور نیز گفت: در مورد استقلال باید بگویم که، کشورها با دید احترام به ما نگاه می کنند و هرچند به خاطر تحریم ها شاید به خوبی با ما کار نکنند اما با احترام با ما برخورد می کنند.

ادامه دارد…..



Source link