پیکر آیت‌الله محامی در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد

حجت الاسلام علی روشندل روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم محامی دیشب بر اثر کهولت سن در ۸۷ سالگی دار فانی را وداع کرد و امروز نماز میت به امامت آیت الله سید جعفر سیدان بر پیکر آن مرحوم اقامه شد. وی ادامه داد: پدر آن مرحوم آیت‌الله شیخ غلامحسین محامی بادکوبه‌ای […]



حجت الاسلام علی روشندل روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم محامی دیشب بر اثر کهولت سن در ۸۷ سالگی دار فانی را وداع کرد و امروز نماز میت به امامت آیت الله سید جعفر سیدان بر پیکر آن مرحوم اقامه شد.

وی ادامه داد: پدر آن مرحوم آیت‌الله شیخ غلامحسین محامی بادکوبه‌ای از علما و ارکان حوزه علمیه مشهد مقدس و ازجمله شاگردان ممتاز آیت‌الله میرزا مهدی اصفهانی بود.

مسوول روابط عمومی حوزه علمیه خراسان گفت: مرحوم آیت‌الله مرتضی محامی در قم از درس خارج آیت‌الله بروجردی و مرحوم امام خمینی (ره) بهره گرفت و بعد از آن نیز راهی حوزه علمیه نجف اشرف شد و از محضر آیت‌الله خویی استفاده کرد و پس از سه سال به مشهد بازگشت و وارد حوزه درسی آیت‌الله میلانی شد و مدت ۱۸ سال نیز در فقه و اصول از محضر این فقیه بزرگوار بهره جست و به مقام اجتهاد رسید. این استاد حوزه علمیه سالیان بسیار جزو مدرسان خارج فقه بود.

در پی درگذشت آیت الله محامی، رهبر معظم انقلاب، مدیر حوزه علمیه کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامهای تسلیت جداگانه صادر کردند.



Source link