یادمان ملاصدرا در مشهد رونمایی شد

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: یادمان حکیم و فیلسوف شهیر ایران و بنیانگذار حکمت متعالیه توسط هنرمند “ملک دادیار گروسیان” از استادان بزرگ و نامی دانشگاه های ایران با ارتفاع سه متر از جنس فایبرگلاس ساخته شده است. مجتبی منتظری افزود: در راستای تکریم و تقدیر از نام آوران بزرگ […]



رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: یادمان حکیم و فیلسوف شهیر ایران و بنیانگذار حکمت متعالیه توسط هنرمند “ملک دادیار گروسیان” از استادان بزرگ و نامی دانشگاه های ایران با ارتفاع سه متر از جنس فایبرگلاس ساخته شده است.

مجتبی منتظری افزود: در راستای تکریم و تقدیر از نام آوران بزرگ کشور و استان خراسان و برنامه ریزی جهت معرفی شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ کشور، سردیس و پیکره این افراد در سطح شهر جانمایی می‌شود.

وی ادامه داد: به مناسبت روز بزرگداشت ملاصدرا که تاثیر بسیار در علم فسلفه داشته است، یادمان این فیلسوف در تقاطع ملاصدرای مشهد جانمایی و نصب شد.

ملاصدرا از جمله فیلسوفانی به شمار می‌رود که در جریان تفکر فلسفی در جهان اسلام، ایده و سخنانی جدید را مطرح کرد. قدرت نظام فلسفی این اندیشمند چنان بود که تا به امروز بیشترین طرفدار را میان علاقه‌مندان به علوم فلسفی به خود اختصاص داده است.

اول خرداد روز بزرگداشت ملاصدرا نام گرفته است.



Source link