یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۶۳۷ نفر در گیلان واجد شرایط رای دادن هستند

به گزارش ایرنا، محمود قاسم‌نژاد عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: از این تعداد افراد واجد شرایط رای دادن  ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر  در استان رای اولی هستند. وی اظهار داشت: در این دوره , انتخابات شوراهای شهر و روستا  در ۵۳ شهر  برای ۲۸۱ کرسی و ۲ هزار و ۱۷۲ روستا برای […]



به گزارش ایرنا، محمود قاسم‌نژاد عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: از این تعداد افراد واجد شرایط رای دادن  ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر  در استان رای اولی هستند.

وی اظهار داشت: در این دوره , انتخابات شوراهای شهر و روستا  در ۵۳ شهر  برای ۲۸۱ کرسی و ۲ هزار و ۱۷۲ روستا برای ۶ هزار و ۶۹۴  کرسی برگزار می شود .

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با تاکید بر اینکه آمادگی لازم در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای برگزاری انتخابات فراهم شده است، افزود:  سه هزار و ۹۲ شعبه در سراسر استان پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۴ شعبه ثابت و مابقی سیار است.

معاون سیاسی استانداری گیلان از هماهنگی‌های لازم با بخش های مختلف برای برگزاری انتخابات امن و سالم خبر داد و گفت: به منظور تسهیل در فرآیند رای دادن، ۱۰ درصد به شعبات اخذ رای در استان افزایش یافته است.

قاسم نژاد ادامه داد: برای اولین بار ساعت برگزاری انتخابات به دلیل شرایط کرونایی تغییر کرده است که بر این اساس از هفت صبح فرآیند برگزاری انتخابات آغاز شده و بر حسب نیاز با ۲ ساعت تمدید می‌تواند تا ۲ بامداد ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: از بیستم خرداد ماه جاری برای تبلیغات شوراها و برای انتخابات  ریاست جمهوری از  هفتم تا بیست و ششم خرداد ماه زمان درنظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری انتخابات پیش رو گفت: هر گونه تجمع، سخنرانی و مناظره در اماکن سربسته ممنوع است و برگزاری مراسم سخنرانی نامزدها در فضای باز مطابق با پروتکل های  بهداشتی بلامانع است‌.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود. گیلان حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.



Source link