۲۲۰۰ واحد مسکونی محرومان در استان اصفهان افتتاح می‌شود

حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری به اصفهان افزود: اعتباراتی از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه در سفرهای قبلی او به استان اصفهان برای آغاز و تکمیل برخی از طرح‌های عمرانی تخصیص یافت که در این سفر از پیشرفت طرح‌های مذکور بازدید یا […]



حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری به اصفهان افزود: اعتباراتی از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه در سفرهای قبلی او به استان اصفهان برای آغاز و تکمیل برخی از طرح‌های عمرانی تخصیص یافت که در این سفر از پیشرفت طرح‌های مذکور بازدید یا تعدادی از آنها افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث چهار هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی محرومان بنیاد مسکن و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله طرح‌هایی است که اعتباراتی برای آن در سفرهای قبلی رییس سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافت، اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است و فردا صبح حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی محرومان در استان با حضور محمدباقر نوبخت افتتاح می‌شود.

غلامی اضافه کرد: احداث سایر منازل مسکونی محرومان در این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و امید است تا پایان امسال افتتاح شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های سفر معاون رییس جمهوری به اصفهان را بازدید از سامانه دوم آبرسانی “اصفهان بزرگ” خواند و گفت: در سفرهای قبلی، اعتباری برای تکمیل این طرح تخصیص یافت تا بتوان آن را تا پایان خرداد جاری به بهره‌برداری رساند و تامین آب آشامیدنی اصفهان که با کمبود مواجه است، جبران شود.

طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ با هدف آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان(۷۳ شهر و ۷۸ دهستان) به طول ۲۷ کیلومتر در حال اجراست، از طریق این تونل که عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ آغاز شد، قرار است آب مورد نیاز اصفهان بطور مستقیم از دریاچه سد زاینده‌رود در چادگان و از خروجی تونل در نزدیکی شهر تیران، منتقل و تامین شود.

معاون استاندار اصفهان، یکی دیگر از برنامه‌های سفر نوبخت به استان را بازدید از مترو اصفهان – بهارستان اعلام و اضافه کرد: در سفر قبلی به اصفهان ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح تخصیص یافت و ما تعهد کردیم که تا پایان خرداد امسال بهره‌برداری شود.

به گفته وی، طرح مترو اصفهان – بهارستان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد و امید است باقی‌مانده آن تا پایان خرداد انجام شود.

طرح قطار شهری اصفهان – بهارستان به طول ۱۴.۷ دهم کیلومتر در قالب ۹.۵ کیلومتر زیرزمینی و ۴.۶ دهم کیلومتر رو زمینی در حال اجراست؛ عملیات اجرایی این طرح از اسفند سال ۹۰ آغاز شد.

شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی‌ شده اقماری با حدود یکصد هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر اصفهان قرار دارد.

غلامی، بازدید از قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به آن تخصیص یافت را دیگر برنامه سفر نوبخت به اصفهان دانست و اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح نیز با سرعت خوبی در حال اجراست.

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، عصر امروز چهارشنبه وارد اصفهان شد.
بازدید از طرح مترو اصفهان – بهارستان، قطعه سوم کنارگذر شرق، وضعیت آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان، افتتاح مسکن محرومان بنیاد مسکن و کمیته امداد در شهرستان تیران و کرون، افتتاح ورزشگاه بزرگ ولایت دانشگاه اصفهان و ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از برنامه‌های این سفر است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.
 



Source link