۲۵ میلیارد ریال تجهیزات اطفاء حریق در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

سید اسماعیل صالحی عصر دوشنبه در جلسه توزیع تجهیزات اطفاء حریق افزود: این تجهیزات شامل ۳۱ قلم وسایل حفاظتی جهت اطفاء حریق از جمله دمنده، لباس و دستکش مخصوص اطفاء حریق، بیل، آتشکوب، کوله پشتی و کلاه ، دمنده است که بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود. وی، با اشاره به گرم شدن هوا و احتمال وقوع آتش‌سوزی […]



سید اسماعیل صالحی عصر دوشنبه در جلسه توزیع تجهیزات اطفاء حریق افزود: این تجهیزات شامل ۳۱ قلم وسایل حفاظتی جهت اطفاء حریق از جمله دمنده، لباس و دستکش مخصوص اطفاء حریق، بیل، آتشکوب، کوله پشتی و کلاه ، دمنده است که بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی، با اشاره به گرم شدن هوا و احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی گفت:تامین و تجهیز این وسایل یکی از راه‌های کاهش خسارت در زمان وقوع حریق در این عرصه‌هاست.

صالحی افزود: همه ساله با گرم شدن هوا نیروهای اداره کل و همچنین یگان حفاظت به صورت آماده‌باش هستند تا زمان وقوع حریق کمترین خسارت به این عرصه‌ها وارد شود.

وی از فعال شدن گروه‌های همیار طبیعت و نیروهای گشت و مراقبت به منظور پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در این عرصه‌ها خبر داد و گفت: ارائه آموزش به این گروه‌ها و همچنین تامین تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از استقرار یک بالگرد با موافقت وزارت کشور در شهرستان لردگان به منظور پشتیبانی نیروها در زمان بحران خبر داد و گفت: سکوی فرود این بالگرد تا ۲ ماه آینده در اداره منابع طبیعی شهرستان لردگان احداث خواهد شد.

به گفته وی، پارسال  ۱۰ فقره آتش‌سوزی در سطحی بیش از ۱۱۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داد که بیشترین حریق در شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان،بروجن و لردگان اتفاق افتاد.

وی از مردم خواست تا هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع  و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.



Source link