۲ خانه هلال در پلدختر به بهره‌برداری رسید

به گزارش ایرنا رییس جمعیت هلال احمر پلدختر در آیین افتتاح این ۲ طرح گفت: خانه های هلال پل ارتباطی در راستای تحقق شعار “هرخانواده یک امدادگر” و مکان اشاعه آموزش های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح هستند. علی کیانی اظهار کرد: خانه های هلال مناسبت ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی هستند […]



به گزارش ایرنا رییس جمعیت هلال احمر پلدختر در آیین افتتاح این ۲ طرح گفت: خانه های هلال پل ارتباطی در راستای تحقق شعار “هرخانواده یک امدادگر” و مکان اشاعه آموزش های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح هستند.

علی کیانی اظهار کرد: خانه های هلال مناسبت ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی هستند که نقش موثری در تامین نیازهای اقشار آسیب پذیر و محرومان دارند.

وی با اشاره به راه اندازی چند خانه هلال پلدختر در آینده نزدیک افزود: توسعه و تقویت خانه های هلال، موجب افزایش آمادگی و توانمندی جوامع محلی برای مقابله با حوادث و کاهش آسیب های ناشی از آن می شود.

رییس جمعیت هلال احمر پلدختر اظهار امیدواری کرد: افتتاح و تجهیز خانه های هلال در سطح شهر و روستاهای شهرستان، موجب توسعه فعالیت‌های این جمعیت در راستای آموزش همگانی حوادث برای مردم محلی، حاشیه نشینان و روستاییان شود.

 ترویج فرهنگ صلح،‌ نوع‌دوستی و مهرورزی به مردم از اهداف اصلی تاسیس خانه‌های هلال محسوب می‌شود که باعث ارتقای سطح تاب‌آوری اجتماعی و آمادگی عمومی در مواجهه با بلایا می‌شود همچنین تحقق شعار داوطلب ‌محوری، بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه، جذب، سازماندهی و آموزش افراد به منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی از دیگر اهداف راه‌اندازی این خانه ها است.



Source link