۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های گردشگری در کردستان پرداخت شد

به ‌گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات به ۱۱۶ طرح پرداخت شده است، افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۴۲ نفر به صورت مستقیم ایجاد شد. وی افزود: تسهیلات مذکور به سه طرح از محل اشتغال پایدار روستایی و ۲ […]



به ‌گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات به ۱۱۶ طرح پرداخت شده است، افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۴۲ نفر به صورت مستقیم ایجاد شد.

وی افزود: تسهیلات مذکور به سه طرح از محل اشتغال پایدار روستایی و ۲ طرح از محل صندوق توسعه ملی در بخش گردشگری، ۹۸ طرح از محل مشاغل خانگی و ۱۳ طرح نیز از محل اشتغال پایدار روستایی در حوزه صنایع‌ دستی پرداخت شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان عنوان کرد: توسعه گردشگری روستایی به صورت ویژه مورد توجه و حمایت این اداره‌ کل بوده و در صورت ارائه طرح قابل اجرا از سوی بخش خصوصی تسهیلات مورد نیاز برای اجرای آنها پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و زیان‌ها و مشکلات ناشی از این ویروس که صنعت گردشگری و تولید و عرضه صنایع دستی  را با مشکل مواجه کرده است، یادآور شد: با توجه به شعار سال، حمایت از بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری و صنایع ‌دستی در سال جاری در اولویت کاری این اداره ‌کل قرار دارد و در صورت ابلاغ اعتبار جدید، پرداخت تسهیلات به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی و اولویت‌دار در سایر بخش‌ها نیز پرداخت می‌شود.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.



Source link