۶۰ درصد از تصادفات فوتی در اصفهان بین ساعت ۱۲ تا ۲۴ رُخ می‌دهد

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا محمدی روز سه‌شنبه در شورای ترافیک استان در استانداری اصفهان اظهار داشت: در مجموع ۶۰ درصد از تصادفات فوتی استان در سه بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶، ۱۶ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۲۴ بوقوع می‌پیوندد اما بیشترین تصادفات فوتی با حدود ۳۱ درصد بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۶ رُخ می‌دهد. وی ادامه داد: […]



به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا محمدی روز سه‌شنبه در شورای ترافیک استان در استانداری اصفهان اظهار داشت: در مجموع ۶۰ درصد از تصادفات فوتی استان در سه بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶، ۱۶ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۲۴ بوقوع می‌پیوندد اما بیشترین تصادفات فوتی با حدود ۳۱ درصد بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۶ رُخ می‌دهد.

وی ادامه داد: توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی از مهمترین دلایل بروز تصادفات فوتی در این استان است.

رییس پلیس راهور اصفهان با اشاره به فراوانی فوت مصدومان حوادث ترافیکی در استان اظهار داشت:۲۸ درصد از مصدومان تصادف‌های رانندگی در استان در صحنه و ۷۲ درصد هنگام انتقال به مراکز درمانی، جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز یکی از مشکلات اصلی ما در استان اصفهان است، گفت: برای آرام‌سازی ترافیک در شهرهای استان باید تصمیم‌های ویژه‌ای گرفته شود چون هرچه ترافیک روانتر می‌شود سرعت خودروها و موتورسیکلت‌ها نیز افزایش پیدا می کند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه اصفهان در مجموع تصادفات جرحی و فوتی جزو استان‌های سطح پایین محسوب می‌شود، اضافه کرد: تصادف‌های سال گذشته در استان ۲۳ درصد کاهش پیدا کرد و اصفهان یکی از استان‌های موفق کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

وی افزود: سال گذشته برخورد با تخلفات رانندگی در این استان ۱۴ درصد افزایش پیدا کرد.

به گفته وی، تصادفات رانندگی سال گذشته در لنجان، بُرخوار و کاشان افزایش یافت و این شهرستان‌ها در زمینه تصادفات از وضعیت خوبی برخوردار نیستند اما بیشترین میزان کاهش تصادفات رانندگی سال گذشته در تیران و کرون، شاهین شهر و میمه و آران و بیدگل رُخ داد و این شهرستان‌ها جزو مناطق موفق در زمینه کاهش تصادفات محسوب می‌شوند.

افزایش ۸۳ درصدی تصادف موتورسیکلت‌ها در سالجاری  

 سرهنگ محمدی اضافه کرد: تصادف موتورسیکلت‌ها در سالجاری در استان ۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است که باید اقدام‌های فوری در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: برخورد با راکبان و توقیف موتورسیکلت، دیگر کارساز نیست و باید تغییر تاکتیک دهیم و با استفاده از آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه اقدام کنیم.

به گفته وی، در شرایط کنونی “آرام‌سازی”، “هوشمندسازی” و “فرهنگ‌سازی” از اقدامات ویژه در راستای کاهش تصادفات محسوب می‌شود.  

رییس پلیس راهور اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای طرح منع تردد شبانه وساطی نقلیه موجب روی آوردن شهروندان به استفاده بیشتر از موتورسیکلت شده و مردم شب‌ها با استفاده از این وسیله تردد می‌کنند.

وی یادآور شد: ۱۷ هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌ها، ترخیص و تحویل مالکان شد و همین عامل تاثیر زیادی در استفاده از این وسیله  افزایش تصادفات درون و برون شهری در اصفهان داشت.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: ما از ابزار لازم برای برخورد با موتورسیکلت‌ها برخوردار نیستیم و راکبان هم بخوبی به این مساله واقف‌اند و از مقررات پیروی نمی‌کنند.

شناسایی ۲۷۶ نقطه حادثه خیز در اصفهان 

رییس پلیس راهور اصفهان همچنین از شناسایی ۲۷۶ نقطه حادثه‌خیز در استان خبر داد و گفت: از این تعداد نقاط حادثه‌خیز تاکنون ۶۸ نقطه اصلاح شده و ۴۱ نقطه در حال اصلاح است اما ۱۶۷  نقطه دیگر هنوز اصلاح نشده است.

سرهنگ محمدی افزود: اولویت و تمرکز مجموعه استان در سالجاری باید رفع این نقاط حادثه خیز باشد.



Source link