افتتاح موزه اسناد دامغان/ اهدای ۲۷۴ سند و دست‌نوشته تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، موزه اسناد دامغان با اهدای ۲۷۴ سند و دست‌نوشته تاریخی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان دامغان و توسط اهداکنندگان اسناد در موزه تاریخ شهر دامغان افتتاح شد. این اسناد تاریخی توسط خانواده داوری به موزه تاریخ شهر دامغان اهدا شده است. تمام اشیای اهداشده به […]


به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، موزه اسناد دامغان با اهدای ۲۷۴ سند و دست‌نوشته تاریخی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان دامغان و توسط اهداکنندگان اسناد در موزه تاریخ شهر دامغان افتتاح شد.

این اسناد تاریخی توسط خانواده داوری به موزه تاریخ شهر دامغان اهدا شده است. تمام اشیای اهداشده به موزه شهرستان با نام اهداکننده در موزه نگهداری و در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد.

این اسناد تاریخی شامل عقدنامه، مبایعه‌نامه، صلح‌نامه، طغرا (احکام) حکومتی و نامه‌های خصوصی بوده که مربوط به دوره قاجاریه و پهلوی است.

مشارکت مردم در اهدای اشیای تاریخی فرهنگی و نمایش این آثار در موزه‌ها، علاوه بر حفظ و حراست از اشیای قدیمی و نشان دادن پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر دامغان، زمینه توسعه گردشگری را نیز فراهم می‌کند.

به گزارش فارس، موزه تاریخ شهر دامغان در عمارت تاریخی خانه لطفی در مرکز شهر واقع شده که در دوره قاجار مقر حکومتی شجاع لشکر، حاکم وقت دامغان بوده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/




Source link