معاون استاندار فارس:امنیت و سلامت انتخابات سرلوحه امور است

عبدالرضا قاسم پور سه‌شنبه در ستاد انتخابات شهرستان لارستان اظهار داشت: وظیفه همه ما این است که هر کس به فراخور وظایف و مسئولیتی که به برکت این انقلاب و نظام به او واگذار شده زمینه لازم را برای میزان و حضور باشکوه و پرشور مردم در عرصه حساس انتخابات فراهم کند. قاسم پور همچنین […]



عبدالرضا قاسم پور سه‌شنبه در ستاد انتخابات شهرستان لارستان اظهار داشت: وظیفه همه ما این است که هر کس به فراخور وظایف و مسئولیتی که به برکت این انقلاب و نظام به او واگذار شده زمینه لازم را برای میزان و حضور باشکوه و پرشور مردم در عرصه حساس انتخابات فراهم کند.

قاسم پور همچنین بر رعایت حق الناس به عنوان مهمترین رکن برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند در استان فارس تاکید کرد و گفت: پیش نیاز اساسی در افزایش میزان مشارکت و حضور مردم در پای صندوق های رای انتخابات رقابتی است.

وی بر ضرورت بی طرفی از سوی همه دست اندرکاران انتخابات در سطح فرمانداری ها تاکید کرد و گفت: تامین امنیت و سلامت انتخابات در سایه عمل به قانون و امانت داری از رای مردم حاصل می شود.

قاسم پور بیان کرد: همه مجریان و دست اندرکاران باید این جهت گیری و راهبرد اساسی را سرلوحه کار خود قرار دهند که انتخابات اعتبار نظام و رای مردم ناموس است و با همین رویکرد و نگاه برای برگزاری انتخابات پرشکوه، سالم، قانونمند و امن آماده باشند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دستگاه های اجرایی و خدماتی هماهنگی ، پشتیبانی و همکاری با مجریان و ستاد انتخابات در استان و شهرستان ها است، گفت: باید از تمام ظرفیت های قانونی و به ویژه کمک شهردارای در شهر و دهیاری ها در روستاها برای برگزاری انتخابات بهره برد.

معاون استانداری فارس بیان کرد: مشارکت ضعیف مردم در عرصه انتخابات بر خلاف اهداف و آرمان های امام، انقلاب رهبری و نظام است.

افزایش ۱۵درصدی شعب اخذ رای در لارستان

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان نیز در این نشست گفت: شمار شعبه های اخذ رای در مناطق شهری و روستایی در این شهرستان با توجه به شرایط کرونایی و حفظ سلامتی مردم، حدود ۱۵ درصد نسبت به قبل یعنی انتخابات اسفند ۹۸ افزایش یافته است.

جلیل حسنی افزود: با توجه به جلسات و نشست های هم اندیشی، تمهیدات لازم برای رعایت اصول و موازین بهداشتی و تاکید بر ضرورت تضمین سلامتی افراد واجد شرایط رای دادن در شعبه های اخذ رای اندیشیده شده و البته دستورات و برنامه های مدونی که از سوی ستاد انتخابات کشور که تاکنون طراحی و ابلاغ شده جای هیچ گونه نگرانی برای افراد شرکت کننده در انتخابات نیست.

فرماندار ویژه لارستان گفت: تعداد شعبه های اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در لارستان ۱۳۹ شعبه پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۴ شعبه در مناطق شهری و ۶۵ مورد نیز در روستاها اعم از ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.

حسنی افزود: بیش از پنج هزار نفر نیز مجموع کل عوامل و برگزار کننده دخیل و سهیم در برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در لارستان هستند.

وی گفت: تعداد داوطلبان در این دوره در حوزه شهری ۱۲ درصد و در مناطق روستایی  نیز ۱۱ درصد نسبت به دوره پنجم در شهرستان لارستان رشد داشته است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان لارستان مجموع ثبت نام کنندگان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای منطقه لارستان را ۱۶۹ نفر و روستایی و تیره عشایری را ۵۹۴ نفر عنوان کرد.

وی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی یکی از رویکردهای اساسی  ستاد انتخابات شهرستان این است که با کمترین تجمعات بالاترین میزان مشارکت در انتخابات را رقم بزنیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا   ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.



Source link