استان زنجان

راه‌اندازی سامانه آنلاین اعلام نرخ کالا و خدمات در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به منظور رصد قیمت کالا و خدمات در استان و افزایش کیفیت بازرسی از واحدهای صنفی سامانه آنلاین اعلام نرخ کالا و خدمات راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پارس پرس استانی، ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: در راستای تاکید مقام عالی استان مبنی بر آگاهی از قیمت کالاهای اساسی و اقلام پرمصرف و خدمات و مقایسه آن در طی روزهای سال و هدفمند نمودن بازرسی‌ها پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی سامانه آنلاین انجام و در طی روزهای آتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: در مرحله اول ۵۳ قلم کالا در سطح بازار تحت رصد قرار گرفته و قیمت های آن بر روی سامانه درج و هرگونه افزایش قیمت به صورت روزانه به مبادی ذیربط گزارش خواهد شد.

وی یادآور شد: داده‌های آماری این سامانه از طریق بازرسین سازمان صمت، بازرسین استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخذ خواهد شد.

فغفوری خاطر نشان ساخت: دلایل هرگونه افزایش قیمت که از طریق این سامانه به مدیران ذیربط پیامک خواهد شد مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با هدفمند کردن بازرسی‌ها امیدواریم ضمن کاهش انجام تخلفات صنفی از افزایش قیمت ناشی از سوء استفاده سودجویان و خارج از آنالیز قیمت ارائه شده از سوی بازرسان جلوگیری شود.

انتهای پیام/