استان چهار محال و بختیاری

وقتی یک مجموعه فرهنگی چایخانه می‌شود!

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص ماجرای بازپس‌گیری مجموعه خانه خوشنویسان شهرکرد توسط اداره کل میراث فرهنگی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پارس پرس استانی، شهرام فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: انجمن خوشنویسان استان یکی از انجمن‌‌های مستقل ما است که سال ۹۰ برای تهیه مکان، ساختمانی را از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل گرفت که قرار بود بعد از بازسازی قرارداد ۹۹ ساله‌ای بین طرفین منعقد شود.

معاون فرهنگی و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: انجمن بعد از تحویل مکان ۲۷ میلیون تومان صرف بازسازی کرد و در محیط مستقر شد اما چند ماهی است که اداره کل میراث فرهنگی مکان خود را به مزایده گذاشته است.

وی ادامه داد: شخصی در مزایده برنده شده است و قصد دارد این مکان فرهنگی که بهترین کاری که می‌شد در آن انجام داد همین خوشنویسی بود را به چایخانه تبدیل کند و این در صورتی است که هنر خوشنویسی یک میراث باستانی و تاریخی محسوب می‌شود و میراث فرهنگی باید از این هنر حمایت کند.

فرجی با بیان اینکه همه تلاش خود را کردیم که حکم تخلیه صادر نشود اما بی‌نتیجه بود، اظهار داشت: اداره کل ارشاد با وجود اینکه مشکل مکان دارد اما در حال رایزنی است تا مکانی را به انجمن اختصاص دهد.

 

وی ادامه داد: این نوع برخورد با انجمن هنری شایسته نبود و مسئول انجمن زمانی که بدون اطلاع قبلی با درب پلمب شده روبرو شد بر اثر حمله عصبی چند روزی در بخش آی‌سی‎‌یو بیمارستان بستری می‌شود.

یادآوری می‌شود این انجمن به تازگی ثبت جهانی یونسکو شده است و ۱۰ هزار نفر در استان از آن مدرک گرفته‌اند، همچنین بالغ بر ۲۰۰ نفر ممتاز و ۷ استاد در انجمن خوشنویسی فعالیت می‌کردند.

انتهای پیام/