پایان امپراطوری پولادگر؛هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو شد

اتمام دوران بیست و یک ساله محمد پولادگر در فدراسیون تکواندو با انتخاب هادی ساعی قهرمان پرآوازه و طلایی المپیک به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران.

به گزارش پارس پرس، سومین مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی با اساسنامه جدید در دولت سیزدهم امروز چهارشنبه با مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو و به ریاست بنیامین شکوه‌فر معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان در محل اکادمی ملی المپیک آغاز شد. در این مجمع کیکاوس سعیدی بعنوان نماینده کمیته المپیک و محمود خسروی‌وفا رییس کمیته پارالمپیک حضور داشتند.

از ۶۲ عضو مجمع، ۵۷ نفر حضور داشتند که از این تعداد ۶ نماینده ورزشکاران، ٢ نماینده دواران یک زن و یک مرد و چهار مربی ٢ زن و ٢ مرد بودند. در این مجمع رقابت بین پنج نامزد سیدمحمد پولادگر، محمد جمشیدی، حسین حسین زاده، سیروس رضایی و هادی ساعی برگزار شد اما رقابت اصلی بین پولادگر و ساعی بود.

در این بین شکوه‌فر اعلام‌ کرد برای بی‌طرفی‌ وزارت ورزش، رای نخواهد داد. جمشیدی، حسین‌زاده و رضایی هم پیش از رای‌گیری‌ انصراف دادند. در پایان رای‌گیری، ساعی ۲۹ رای آورد و رییس‌ شد و پولادگر هم ۲۷ رای آورد.

پولادگر از سال ۱۳۷۹ تا کنون ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده داشت.

در ابتدا پولادگر به عنوان نامزد نخست برنامه‌های خود برای اعضا بیان کرد و گفت: این روزها در خصوص تکواندو سیاه‌نمایی شد و تاثیر منفی داشت. خیلی‌ها شعار وحدت و همدلی می‌دهند اما خودشان باعث اختلاف بودند. برنامه‌های ما مشخص است و مقابل هیچ فردی قرار نگرفتیم.

در ادامه ساعی برنامه‌های خود را ارائه کرد و گفت: پتانسیل زنان تکواندو حتی از مردان نیز بیشتر است. ایجاد همدلی در خانواده بزرگ تکواندو مهمترین برنامه من است و می‌خواهم از توان همه استفاده کنم. نباید قهرمانان المپیک فراموش شوند و تکواندو را رها کنند.۲ مدال‌آور ما در المپیک جوانان رها شدند که این اتفاق خوبی نیست.

بنیامین شکوه فر رییس مجمع در انتخابات فدراسیون تکواندو گفت: با توجه به تغییر اساسنامه ۲ مرحله انتخابات داریم نخست رییس فدراسیون و دومی اعضای هیات رییسه است که توسط رییس منتخب پیشنهاد داده می شود و با رای اعضا انتخاب می شوند.

معاون وزیر ورزش درباره تغییرات در اعضای پیشنهادی هیات رییسه از رییس منتخب سوال کرد که ساعی با وجود معرفی پنج نفر اعلام کرد که نایب رییس و خزانه دار تغییر می کند.

شکوه فر گفت: اساسنامه جدید ظرفیت جدیدی را فراهم کرد و روند دموکراتیک تر شده است و امیدواریم ساعی از این ظرفیت استفاده کند.

در ادامه نشست مجمع انتخاباتی و بر اساس اساسنامه جدید اعضای هیات رئیسه با رای اکثریت اعضا انتخاب می شوند که از بین پنج نامزد پیشنهادی سه نفر توسط رییس جدید فدراسیون معرفی شدکه ۲ نفر آنها توانستند رای اکثریت اعضای مجمع را کسب کنند

با درخواست ساعی نایب رییس اول و خزانه دار در آینده معرفی خواهند شد. همچنین عشرت شاه محمدی با ۲۶ رای نتوانست به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شود.

غلامحسن ذوالقدری با ۳۸ رای مینو مداح با ۳۷ رای به عنوان خبره ورزشی انتخاب شدند.

حسین حسین زاده، فیض الله نفجم و حامد علیخانی سه نفر از رییسان هیات‌های استانی هستند که به عنوان عضو هیات رئیسه نامزد شده بودند که در مرحله دوم حسین زاده از ۵۱ آرا ماخوذه ۳۱ رای کسب کرد. همچنین محمدکهندل هم با ۳۶ رای نماینده باشگاه ها شد.

نخستین مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان دولت سیزدهم با برپایی مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی آغاز شد و با اعلام این نهاد ورزشی قرار است ١٠ مجمع انتخابات دیگر برگزار شود.

اما از بین ١٠ مجمع انتخاباتی که زمان آن اعلام شده بود تاکنون مجمع انتخاباتی فدراسیون ناشنوایان در ١١ دی و دانش آموزی ١٣ دی به تعویق افتاد.

با اعلام معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بر این اساس انتخابات فدراسیون بوکس ۱۸ دی ماه، بسکتبال ۱۹ دی ماه، شنا ۲۰ دی ماه، تیراندازی ۲۱ دی ماه و اسکیت هم ۲۲ دی ماه برگزار می‌شوند.