صعود مستقیم لهستان به دیدار پایانی مرحله پلی‌آف؛

روسیه از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حذف شد

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) به طور رسمی اعلام کرد که پیرو تعلیق تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از رقابت‌های بین‌المللی، دیدار تیم ملی فوتبال این کشور مقابل لهستان در پلی‌آف جام جهانی برگزار نخواهد شد و لهستان به فینال این مرحله صعود می‌کند.

به گزارش پارس پرس، کمیته سازماندهی فیفا تصمیمات اصلی مرتبط با دیدارهای مرحله پلی‌اف جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را اتخاذ کرد.

براساس این تصمیمات، و مشورت با اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا)، دیدارهای تیم‌های اسکاتلند و اوکراین در پلی‌آف جام جهانی به تعویق افتاد.

همچنین دیدار برنده‌های این دیدار و دیدار ولز و اتریش نیز به پنجره‌ فیفادِی در ماه ژوئن موکول شد.

علاوه بر این، پیرو تصمیم مشترک اتخاذ شده در ۲۸ فوریه با یوفا مبنی بر تعلیق تیم‌های روسیه از حضور در رقابت‌های تحت پوشش فیفا و یوفا، کمیته سازماندهی فیفا به این نتیجه رسید که لهستان از شرکت در دیدار پلی‌آف مقابل روسیه معاف شد و برای رسیدن به قطر، منتظر برنده دیدار تیم‌های سوئد و جمهوری چک خواهد ماند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پنجم اسفند ماه دستور «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را صادر کرد، اما گفت که این عملیات به مثابه شروع جنگ در اوکراین نیست، بلکه اقدامی است که از جنگی در سطح جهانی جلوگیری می‌کند. اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا، این تصمیم مسکو را جنگ تلقی کردند و به همین بهانه، فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را افزایش دادند.

جنگ در اوکراین برای سیزدهمین روز متوالی ادامه دارد. اگرچه تا حدودی از شدت آتش جنگ میان روسیه و اوکراین نسبت به روزهای آغازین این رویداد کاسته شده اما این درگیری همچنان ادامه دارد و سیل واکنش ها و اظهارنظرهای مقامات کشورهای مختلف جهان نیز همچنان جاری است.

همچنین فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) بدنبال بالا گرفتن آتش جنگ در اوکراین، در بیانیه‌ای مشترک تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را تا اطلاع ثانوی از حضور در رقابت‌های بین‌المللی تحت پوشش این دو نهاد تعلیق کردند.