امام جمعه اصفهان: ملت ایران بار دیگر حضور خود را در جشن پیروزی انقلاب به نمایش خواهند گذاشت

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های سال‌های گذشته گفت: امسال نیز مردم ما با بصیرت انقلابی و عزمی پولادین، حضور منسجم خود در را راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش گذاشته و باز هم نشان خواهند داد.

به گزارش پارس پرس، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امروز جمعه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان، اظهار داشت: یکی از وظایف اسلامی، حفظ نظام اسلامی است و بر همین اساس می‌بینم علما و مراجع برای رهبر معظم انقلاب دعا می‌کنند.

وی به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: دشمن تلاش دارد مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند و لذا نقاط قوت را تضعیف می‌کنند که مهمترین آن اتحاد درون گروه‌ها است.

مهدوی بیان کرد: اتحاد علاوه بر ظاهر باید در باطن هم باشد و اگر چه اختلاف سلیقه وجود دارد، ولی باید برای حفظ انقلاب، اتحاد و همدلی داشته باشیم و لذا رهبر معظم در جمع کارکنان نیروی هوایی تاکید کردند مردم ما با حفظ وحدت و انسجام ملی در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز خطاب به دشمنی که سال‌ها در فکر به زانو درآوردن مردم ما بوده است، می‌گوییم ملت ما با بصیرت انقلابی و عزمی پولادین، حضور منسجم خود در را راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش گذاشته و باز هم نشان خواهند داد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ولی‌فقیه کسی است که مردم را به وظایف خود آگاه می‌کند و مردم را به سمت قله‌های کمال رهنمون و نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رونمایی از پایگاه عقاب ۴۴ از جمله دستاوردهایی است که دشمن را به حیرت انداخت و البته این دستور متعلق به دهه‌های گذشته بود و امسال رونمایی شد و این دستاوردها موجب ناامیدی دشمن از تعدی و‌ موجب افزایش روحیه دوستان خواهد شد.

مهدوی تاکید کرد: انقلاب ما آمیخته با اصول دینی است و این اصول باید حفظ شود که از جمله آنها عشق و ارتباط با خدا است که نمونه آن اعتکافی بود که در روزهای اخیر برگزار شده و در اصفهان ۳۶۰ مرکز برگزار کننده آن بودند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه فداکاری و از خودگذشتگی و استقلال، آزادی از دیگر دستاوردهای نظام اسلامی است، گفت: آزادی به معنای آزادی نفسانی نیست، بلکه منظور آزادی عقلانی است که لازم است حقوق خود و دیگران را از این طریق حفظ کند.

وی با اشاره به عفو گسترده جرایم عمومی و اغتشاشات اخیر توسط رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: این عفو بازتاب گسترده‌ای در بین دوستان و ناامیدی دشمنان داشت و وحدت ملی را افزایش داد، به همگان نشان داد که دشمن اصلی کجا است، موجب خنثی شدن توطئه دشمن شد، موجب جدا شدن صف معترضان از افرادی که آسیب زدند شد و توقع بازگشت آزادشدگان به راه صلاح‌ و موجب شادی برخی خانواده‌ها شد.

عضو خبرگان رهبری همچنین در خطبه اول نماز با اشاره سالروز حماسه ۲۲ بهمن، گفت: نجات از طاغوت به معنای نجات از همه سختی‌ها نیست.

وی با اشاره به ضرورت پرهیز از ارتباط با طاغوت در روایات، افزود: وقتی مسئولین پا روی پرچم آمریما نمی‌گذارد حاکی از ارتباط با دشمن است و این ارتباط موجب می‌شود انسان در ظاهر و شعار نیز سست شود.

مهدوی گفت: اگر حاکمیتی مرتبط با اهل بیت(ع) باشد مورد رضایت خدا است و گرنه ولایت او ولایت طاغوت است، زیرا ولایت باید در سلسله ولایت خدا، اهل بیت(ع)، منصوبان اهل بیت(ع) و مراجع تقلید باشد و از همین‌رو ائمه(ع) یاران خود را از کمک به طاغوت نهی‌ می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان اکثرا به مردم خدمت می‌کنند، ولی آگاه باشند که افراد منصوبشان به صورت دائمی نباشند، زیرا مردم مشکلات متعددی دارند، عفت کلام دارند و لازم است مشکلات مردم را با خدمت به آنها حل کرد، به مردم احترام گذاشته شود، اگر مشکل آنها قابل حل شدن نیست به آنها مشورت داده شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به زلزله خوی، گفت: مناسب است مردم با کمک‌های خود به نهادهای امدادرسان مثل هلال احمر زمینه کمک به مردم این منطقه را فراهم کنند.

انتهای پیام/