بهره برداری از سد پیله‌سحران اردبیل

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در آئین بهره‌برداری از سد پیله سهران در اردبیل گفت: در ایام الله دهه فجر یکهزار و ۴۱۸ طرح در کل کشور در حوزه آب و خاک افتتاح می‌شود که سد خاکی پیله سهران از جمله این طرح‌هاست.

به گزارش پارس پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در آئین بهره‌برداری از سد پیله سهران در اردبیل گفت: در ایام الله دهه فجر یکهزار و ۴۱۸ طرح در کل کشور در حوزه آب و خاک افتتاح می‌شود که سد خاکی پیله سهران از جمله این طرح‌هاست.

صفدر نیازی شهرکی اضافه کرد: برای ارتقای ارتفاع این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و شبکه پایاب و اراضی بسیاری حاصلخیزی در پایین دست دارد.
وی افزود: یکی از چالش‌ها در بخش کشاورزی، برداشت‌های زیاد از آب‌های زیرزمینی، منفی شدن تراز آبی و شور شدن آب‌ها و به تبع آن‌ها مشکلات در پایداری تولید است و این موضوع، اجرای طرح‌های تامین آب در بالادست اراضی را ضروری می‌کند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ظرفیت نهایی سد پیله سهران حدود هفت میلیون متر مکعب خواهد بود و چاه‌های پایین دست را تغذیه و منابع آبی را تقویت خواهد کرد و سه هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه در پایین دست این سد اجرا شده و کار تلفیقی خوبی صورت گرفته است.

نیازی شهرکی تصریح کرد: آب این سد به آب‌هایی که از چاه‌های این منطقه تامین می‌شود، اضافه شده و آبیاری تلفیقی در اراضی پایاب انجام خواهد شد تا تولیدات مناسبی در بخش کشاورزی این منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام/