رئیس جمهور: مردم، دلباخته و وفادار به انقلاب هستند

رئیس جمهور گفت: قابل توجه برای همه و امت اسلامی این است که چگونه بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این به رهبری امام راحل با همه فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن امروز ماندگار شده است و جلوه‌های بیشتری در دنیا پیدا می‌کند و این قابل تامل است.

به گزارش پارس پرس، سید ابراهیم رئیسی صبح روز سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، در آستانه ایام‌الله دهه‌ فجر به همراه اعضای هیات دولت با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند، در سخنانی اظهار داشت: قابل توجه برای همه و امت اسلامی این است که چگونه بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این به رهبری امام راحل با همه فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن امروز ماندگار شده است و جلوه‌های بیشتری در دنیا پیدا می‌کند و این قابل تامل است.

رئیس جمهور با بیان اینکه فتنه‌های بسیاری برای از بین بردن انقلاب و میراث گرانقدر امام در بیش از چهار دهه گذشته صورت گرفته است، افزود: امام مردم را باور داشت و امروز باید اراده مردم و خواست آنها برقرار باشد.

رئیس‌جمهور به وفاداری و دلباختگی مردم به انقلاب اشاره کرد و افزود: نشانه این دلداگی مردم، شهدا هستند که جان خود را برای حفظ و حراست از انقلاب دادند. رئیسی ادامه داد: خداوند متعال این انقلاب و تحول بزرگ را در دل‌ها ایجاد کرد و خود او هم نگهدار آن است. امروز ما بیش از هرچیزی نیاز به شناخت انقلاب و امام و شناساندن آن داریم.

وی با تأکید بر اینکه راه مصون‌سازی جوانان امروز ما آشنایی با شخصیت امام ‌و ابعاد انقلاب اسلامی است، گفت: اهل فرهنگ و قلم بدانند امروز یکی از راه‌های مصون‌سازی جامعه و جوانان که امام (ره) و جنگ را ندیدند این است که برای جامعه امروز هنرمندانه بیان شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اینکه رهبر انقلاب در ۱۲ بهمن و ۱۴ خرداد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرساله به زیارت مرقد امام (ره) می‌آیند این است که می خواهند ما به راه و سیر و سلوک امام (ره) توجه کنیم.

وی با بیان اینکه آرمان‌هایی که امام داشتند، مبتنی بر اخلاق و معنویت بود، اضافه کرد: باید آن را اجرایی کرد و برای تحقق آنها تلاش کرد؛ دشمنان به دنبال محقق نشدن آرمان‌های امام (ره) است و می‌خواهند تمدنی به نام اسلام شکل نگیرد.

پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین ساعات صبح امروز و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انققلاب اسلامی، در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند و یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) ، رهبر انقلاب و همچنین رئیس جمهور و اعضای هیات دولت را در این مراسم همراهی کرد.

انتهای پیام/