زارع در سکوی نخست ایستاد/ ۴ مدال طلا و ۲ نقره سهم آزادکاران از مسابقات کرواسی

ششمین فینالیست ایران در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی به مدال طلا دست یافت.

به گزارش پارس پرس، امیرحسین زارع ششمین فینالیست ایران در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی که به میزبانی کرواسی برگزار می شود، با انصراف حریف خود چهارمین مدال طلا را برای تیم ملی کشتی آزاد ایران به ارمغان آورد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر کامیل کوسیولک از لهستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

زارع در این مرحله دانیل لیگتی از مجارستان را با نتیجه ۹ بر ۲ از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

ملی پوش کشورمان در دیدار نهایی باید به مصاف گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان می رفت، اما این کشتی گیر از رویارویی با زارع انصراف داد و کشتی گیر کشورمان قهرمان شد.

به این ترتیب تیم کشتی آزاد ایران که با ۶ نماینده عازم این مسابقات شده بود در پایان با کسب ۴ مدال طلای رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، علی سوادکوهی در ۷۹، حسن یزدانی در ۸۶ و امیر حسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم به ۴ مدال طلا رسید و یونس امامی در ۷۴ و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند.

در رده بندی تیمی، تیم ۶ نفره ایران در این مسابقات با کسب ۱۴۰ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم آمریکا که با ترکیب کامل شرکت کرده بود با ۱۷۴ امتیاز اول شد. آذربایجان نیز با ۱۳۵ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

تیم کشتی آزاد ایران در شرایطی عازم این تورنمنت مهم شده بود که پژمان درستکار سرمربی تیم ملی در این مسابقات حضور نداشت.

فرنگی کاران ایران نیز از فردا به میدان می‌روند.

انتهای پیام/