قالیباف: دشمن در اغتشاشات به دنبال تخریب پایه‌های انقلاب و نظام بود

رئیس مجلس گفت: در حوادث اخیری که در کشور اتفاق افتاد دشمن از همه جهات بر انقلاب اسلامی و ایران تاخت، باجنگی ترکیبی و فشار اقتصادی و تبلیغات بسیار شدید و کاذب، به دنبال این بود که دو پایه انقلاب و نظام یعنی مردم و رهبری را تخریب کند.

به گزارش پارس پرس به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف امروز در یادواره ۲۴۰۰شهید شهرستان نیشابور و سالگرد شهید مدافع حرم سردار قاجاریان اظهارداشت: امام خمینی احترام و ارزش و اساس انقلاب را مردم می‌دانستند و لحظه‌ای از مردم غفلت نکردند و با دو پایه اساسی مبتنی بر سنت‌های الهی و مردم داری، انقلاب را پایه‌گذاری کردند و به پیروزی رساندند و تداوم دادند.

وی افزود: امروز هم در ادامه مسیر انقلاب و حرکت انقلاب باید نگاهی به شاخص‌ها و عواملی که انقلاب را به پیروزی رساند و تداوم داد داشته باشیم، ما در دوران دفاع مقدس نیز رمز پیروزیمان با وحدت کلمه و در سایه فرماندهی امام خمینی و حضور مردم در صحنه بود؛ یک سازماندهی کاملا مردمی و برخواسته از خانه تا پشت خاک ریز و خط مقدم وبه همین دلیل معتقدیم که این انقلاب با حضور مردم شکل گرفته است.

قالیباف تصریح کرد: انقلاب اسلامی دو رکن اساسی دارد ولی و رهبر و مردم، امروز برگزاری این مجالس و یادواره‌ها علاوه بر یاداوری خاطرات دهه فجرانقلاب و دفاع مقدس باید ارزش‌ها ودستاوردهای انقلاب اسلامی را نیز برای ما تبیین کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر کشور اظهار کرد: در حوادث اخیری که در کشور اتفاق افتاد دشمن از همه جهات بر انقلاب اسلامی و ایران تاخت، با جنگی ترکیبی و فشار اقتصادی و تبلیغات بسیار شدید و کاذب که به دنبال اثرگذاری بر ذهن و روان جامعه ما به ویژه جوانان بود به میدان آمد و متمرکز بر اینکه فشار بر جامعه و مردم از یک طرف و تحت فشار قرار دادن و حمله‌های ناجوانمردانه به رهبرانقلاب؛ به دنبال این بود که دو پایه انقلاب و نظام یعنی مردم و رهبری را تخریب کند.

وی افزود: ما معتقدیم که باید خوب دشمن را بشناسیم و او را رصد کنیم و آگاه باشیم و به وقت و به جا پاسخ این دشمنی را بدهیم و باید به این موضوع توجه کنیم که بازنگری کنیم و ضعف‌های خودمان را بشناسیم و دقیق بررسی و مطالعه کنیم.

قالیباف عنوان کرد: امروز دشمن از همانجایی که ما ضعیف هستیم به ما آسیب می‌رساند و البته نباید تنها به ضعف بپردازیم و به نقاط قوت و افتخارات خودمان نیز باید بپردازیم و آن‌ها را تبییین کنیم تا جوانان ناامید نشوند و تلاش کنیم ضعف‌های کشور را مبتنی بر شاخص‌هایی که انقلاب پیروز شد تبیین کنیم و به دنبال الگوهایی که منطبق بر مبانی ما نیست نرویم چرا که از امام خمینی (ره)درس گرفتیم که سنت‌های الهی بهتر می‌تواند به ما کمک کند.

انتهای پیام/