محمدی‌زاده: زمینه مشارکت بخش خصوصی در ساخت سد فراهم شود

استاندار بوشهر با بیان اینکه ظرفیت‌های مهمی در اجرا طرح‌های کشاورزی در استان فراهم است، گفت: برای استحصال روان‌آب‌های ناشی از بارندگی زمینه مشارکت بخش خصوصی در ساخت سد و طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر فراهم شود.

به گزارش پارس پرس و به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز جمعه ۲۱ بهمن ماه در آیین افتتاح بند انحراف سیلاب شبانکاره دشتستان با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های مهمی در عرصه کشاورزی برخوردار است، اظهار داشت: زمین، آب و آفتاب از عوامل مهم در عرصه کشاورزی محسوب می‌شود که در استان بوشهر فراهم است.

وی منطقه شبانکاره دشتستان را از نقاط مهم استان بوشهر در عرصه کشاورزی دانست و بیان کرد: در تولید محصولات کشاورزی پرسود و ارزشمند مانند گندم، جو، محصولات غذایی و استراتژیک ظرفیت‌های مهمی وجود دارد.

استاندار بوشهر حمایت از بخش خصوصی برای مشارکت در اجرا طرح‌های سدسازی، بند انحرافی، آبخیزداری را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای استحصال روان‌آب‌های ناشی از بارندگی زمینه مشارکت بخش خصوصی در ساخت سد و طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر فراهم شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در منطقه شبانکاره ۳ بند انحرافی سیلاب ایجاد شده گفت: این طرح‌ها سبب استحصال آب‌های روان و هدایت به سمت اراضی کشاورزی شده، اما هنوز بیشتر روان‌آب‌های بارندگی روانه دریا می‌شود.

وی فراهم شدن شرایط اقتصادی برای سرمایه‌گذاران را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما راهی نداریم جز اینکه بخش خصوصی وارد این عرصه شود تا بهره‌برداری بهتری از آب باران داشته باشیم.

۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در احداث بند انحراف سیلاب شبانکاره

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر هم با بیان اینکه استان بوشهر پیش از انقلاب اسلامی تنها دارای یک بند انحرافی بود گفت: امروز علاوه بر شش سد در حال بهره‌برداری، شش سد بزرگ و چندین شبکه آبیاری، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به صورت هم‌زمان توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در حال اجرا است.

علی محمدی با اشاره به افتتاح بند انحراف سیلاب شهر شبانکاره گفت: این بند با حجم مخزن ۳۰۰ هزار مترمکعب، سومین طرح از پروژه‌های جامع کنترل سیلاب شبانکاره است که به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه را ۱۷ میلیارد تومان دانست و افزود: بند انحراف سیلاب شهر شبانکاره با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، جلوگیری از بروز آسیب به زیرساخت‌ها و تغذیه منابع آب زیرزمینی ساخته شده است.

انتهای پیام/