گوترش: نخستین کاروان کمک‌های سازمان ملل وارد منطقه شمالی سوریه شد

دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست خبری گفت: زلزله ترکیه و سوریه از بزرگترین فاجعه‌های طبیعی در منطقه است و شمار جان باختگان این زلزله مرتب در حال افزایش است.

به گزارش «پارس پرس» یه نقل از الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست خبری در نیویورک درباره تحولات مربوط به زلزله ترکیه و سوریه گفت: زلزله ترکیه و سوریه از بزرگترین فاجعه‌های طبیعی در منطقه است و شمار جان باختگان این زلزله مرتب در حال افزایش است.

او افزود: نخستین کاروان کمک‌های سازمان ملل چند ساعت قبل از طریق گذرگاه “باب الهوی” وارد منطقه شمالی سوریه شد؛ این کاروان از شش کامیون حامل چادر و سایر تجهیزات کمکی تشکیل شده است.

گوترش همچنین گفت: هزاران ساختمان در ترکیه و سوریه فرو ریخته است و ده‌ها هزار نفر با شرایط سخت ناشی از سرمای زمستان مواجه هستند. راه‌ها خسارت دیده و زمان بررسی و طرح تمام راهکار‌های ممکن برای ارسال کمک‌ها به همه مناطق خسارت دیده فرارسیده است. فراهم کردن امکان دسترسی به آسیب دیدگان زلزله و تأمین منابع مالی، دو موضوع مهم برای کمک به زلزله زدگان است.

او تصریح کرد: ما به حمایت گسترده برای کمک به زلزله زدگان نیاز داریم و امیدواریم شورای امنیت سازمان ملل برای گشودن گذرگاه‌های بیشتر بین سوریه و ترکیه به منظور انتقال کمک ها تصمیمی اتخاذ کند و من از اتخاذ چنین تصمیمی خوشحال خواهم شد. مسئول امور کمک‌های سازمان ملل در ترکیه حضور دارد و به زودی برای ارزیابی نیاز‌های مردم سوریه به این کشور سفر می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد: باید از سیاسی کردن فاجعه زلزله ترکیه و سوریه خودداری و فقط بر بُعد انسانی آن تمرکز کرد.

انتهای پیام/